Iranian Agriculture News Agency

گیلان استان پیشرو در تولیدات گلخانه ای کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: در حوزه تولیدات گلخانه ای گیلان در تولید گل‌های گلدانی رتبه ششم در تولید محصول توت فرنگی رتبه هشتم و در تولید گل شاخه بریده رتبه شانزدهم را دارد.

گیلان استان پیشرو در تولیدات گلخانه ای کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: در حوزه تولیدات گلخانه ای گیلان در تولید گل‌های گلدانی رتبه ششم در تولید محصول توت فرنگی رتبه هشتم و در تولید گل شاخه بریده رتبه شانزدهم را دارد.

درجانی بیان اینکه با ابلاغ وزیر محترم جهاد کشاورزی سطح توسعه گلخانه در سال ۹۸ در استان  ۸۰ هکتار است اظهار کرد: از این میزان در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۳۵ هکتار توسعه گلخانه در استان در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ سطح زیر کشت گلخانه‌ای در استان ۷۱ هکتار بوده است گفت: قریب به ۹ میلیون انواع گلهای شاخه بریده گل‌های آپارتمانی گل‌های گیاهان آپارتمانی برگ های زینتی، گیاهان فصلی و انواع درختچه ها زینتی در استان تولید می شود.

وی افزود: ۹۱۹ تن انواع سبزی و صیفی جات گلخانه ای از جمله خیار گوجه فرنگی فلفل بادمجان و غیره نیز در استان تولید می شود.

درجانی تحقق اقتصاد مقاومتی را هدف اصلی توسعه گلخانه ها در استان دانست و گفت: افزایش ضریب امنیت سلامت غذایی ارتقاء بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب و افزایش صادرات از اهداف توسعه گلخانه‌ها در استان گیلان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی در گیلان این اجازه را به کشاورزان می دهد تا در فضای آزاد نیز محصولات گلخانه ای را پرورش دهند بیان کرد: در ۷۰۰  هکتار فضای باز تولید بالغ بر ۲۳ میلیون اصله درخت و درختچه زینتی گلخانه ای داریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید