Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

دشت قزوین ؛ پتانسیل صادرات محصولات کشاورزی را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : دشت قزوین پتانسیل مناسب و ظرفیت لازم برای صادرات محصولات کشاورزی را دارد .

دشت قزوین ؛ پتانسیل صادرات محصولات کشاورزی  را دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه با بیان این مطلب افزود : سالانه بیش از 4 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان قزوین تولید می شود که بخشی از آن در استان مصرف و مابقی به خارج از استان و سایر کشورها صادر می شود .

به گفته وی استان قزوین در زمینه تولید محصوات  کشاورزی جز 10  استان برتر کشور  محسوب می شود .

خمسه اظهار داشت : صادرات محصولات کشاورزی استان شامل ؛ خشکبار (کشمش ، پسته ، فندق و زغال اخته ) محصولات باغی ، زراعی و لبنیات و مواد پروتئینی  است .

وی اظهار داشت :برای در دست داشتن بازارهای جهانی باید در صادرات محصولات کشاورزی استانداردهای لازم رعایت شود .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: صادرات محصولات کشاورزی به‌ عنوان صادرات غیرنفتی می تواند در جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی و همچنین بهره‌وری موثر باشد.

خمسه افزود : با توجه به تحریم های اقتصادی دشمنان ؛ بخش کشاورزی می تواند با تولید محصول و صادرات آن در ایجاد ثبات اقتصاد کشور نقش آفرین باشد .

وی با اشاره به احداث اولین پایانه صادرات محصولات کشاورزی در استان قزوین ؛ ابراز امیدواری کرد : با راه اندازی این پایانه تولید کنندگان و صادر کنندگان استان بتوانند محصولات مازاد تولید داخل خود را به راحتی به خارج از استان صادر کنند .

خمسه ؛ برند سازی محصولات شاخص استان را لازمه توسعه صادرات برشمرد و گفت : در امر برند سازی محصولات کشاورزی ؛ استانداردهای لازم  لحاظ شود .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید