Iranian Agriculture News Agency

جلسه هم اندیشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و مدیریت شیلات خراسان رضوی

بمنظور توسعه آبزی پروری و ارتقاء فرهنگ آبزی مصرفی، جلسه ای در محل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با حضور مدیر شیلات استان و جمعی از کارشناسان ایشان و همچنین ریاست، معاونین و روابط عمومی نظام مهندسی کشاورزی استان برگزار شد.

جلسه هم اندیشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و مدیریت شیلات خراسان رضوی

به گفته خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، دلقندی گفت: با توجه به عضویت ۱۸ هزار فارغ التحصیل بخش کشاورزی در رشته های مختلف منجمله رشته شیلات و آبزیان و پتانسیل های بسیار خوب استان در زمینه شیلات، لذا آماده بهره وری از این ظرفیت با همکاری مدیریت شیلات استان هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان افزود: در جلسه ای که اخیراَ در دفترمرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با حضور سایر استانها داشتیم، موضوع برگزاری کلاسهای آموزشی در زمینه های مختلف همچون کلاسهای طبخ آبزیان در راستای ترویج فرهنگ مصرف آبزیان که منجر به افزایش تولید آبزیان خواهد شد را مطرح نمودیم و اکنون بنا داریم با راه اندازی و تجهیز کلاسهای آموزشی در ساختمان قدیمی نظام مهندسی اقدام به برگزاری اینگونه دوره ها نماییم. ضمن اینکه موضوع آگروتوریسم(گردشگری کشاورزی) را نیز در برنامه کاری داریم.

شهرکی در ادامه با استقبال از اجرای کلاسهای طبخ آبزیان تصریح کرد: برگزاری این کلاسها برای همسران مدیران استان، تاثیر زیادی در نگرش مثیت مدیران استان به اهمیت شیلات که برنامه ریزی و تصمیم سازی برای فعالیتهای اقتصادی استان را دارند خواهد داشت، لذا پیشنهاد داریم که این اقدام در وهله اول برای آنها صورت پذیرد.

مدیر شیلات و آبزیان استان گفت: طی پگیری‌ها و جلساتی که با بنیاد برکت استان داشتیم، مبلغی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان وام برای مراکز تکثیر و پرورش آبزیان زینتی پرداخت میکنند، لذا میتوان با همکاری نظام مهندسی، جوانان و دانش آموختگان جویای کار را به این حرفه نو و اشتغالزا سوق داد. ضمن اینکه با توجه به طرح توسعه اقتصادی استاندار و ایجاد معین های اقتصادی در بخشهای مختلف، از اینرو در بحث شیلات هم بایستی از معین های اقتصادی استفاده شود.

وی در ادامه اعلام کرد: اولین واحد پرورش ماهی تیلاپیلای استان در نیشابور را با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی درحال راه اندازی هستیم و درخواست داریم برای اینگونه واحدهای تولیدی و یا مراحل صدور مجوز تکثیر و پرورش سایر آبزیان از طرف نظام مهندسی مساعدت بیشتری صورت گیرد و البته در زمینه کلاسهای زالو خوبست با نظارت بیشتر اقدام شود.

شهرکی با بیان اینکه در دستورالعمل استفاده از مسولین فنی شیلات در مزارع آبزی پروری به ظرفیت بالای ۵۰ تن اشاره شده، گفت: لازمست این ابلاغیه مورد تجدید نظر قرار گیرد و زیر ۵۰ تن را نیز شامل شود.

در پایان مقرر شد نظام مهندسی کشاورزی درخصوص راه اندازی مزارع پرورش تیلاپبا و پیگیری دستورالعمل بکارگیری مسولین فنی در مزارع شیلاتی و همچنین سایر برنامه های تولیدی و آموزشی و بالاخره برنامه آگروتوریسم در حوزه شیلات را پس از اقدامات لازم، اطلاع رسانی کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید