Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از 18 هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تولید 18هزار و 227 تن گوشت قرمز در 9 ماهه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

تولید  بیش از 18 هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تولید 18هزار و 227 تن گوشت قرمز در 9 ماهه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

احمد داوطلب افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.6 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در استان خراسان شمالی 79 هزار رأس دام سنگین و دو میلیون و 12 هزار رأس دام سبک وجود دارد، اظهارکرد:  سالانه 24 هزار و 490 رأس دام سنگین قابل کشتار و 623 هزار و 720 رأس دام سبک قابل کشتار در استان تولید می‌شود.

داوطلب با تأکید بر حمایت از تولید گوشت قرمز در استان خاطرنشان کرد:  پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، تامین نهاده های دامی از جمله جو، ذرت، کنجاله سویا و سبوس از جمله اقدامات حمایتی در بخش دامداری‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 21هزار و 700 تن گوشت قرمز توسط دامداران خراسان شمالی تولید شده است خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 22 هزار و 140 تن گوشت قرمز تولید شود.

داوطلب تصریح کرد: اقتصاد مبتنی بر کشاورزی و دامپروری فرصت مناسبی برای استان است که می‌توان با افزایش تولید در این زمینه نقش مؤثری داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید