Iranian Agriculture News Agency

استاندار فارس گفت:

آثار مثبت پرداخت زکات اطلاع رسانی شود

استاندار فارس گفت: اخذ و پرداخت زکات عمل عبادی است که آثار مثبت مختلفی اعم از اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بر جامعه مترتب می سازد.

آثار مثبت پرداخت زکات اطلاع رسانی شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عنایت الله رحیمی روز شنبه هفتم دی ماه در دومین نشست شورای زکات استان فارس، با اشاره بر لزوم آگاه سازی آثار مثبت پرداخت زکات تصریح کرد: زمانی که مردم بدانند دستور خداوند را اجرا می‌کنند قطعاً به این سمت و سو تمایل بیشتری خواهند داشت چرا که هر جا زکات مطرح شده در کنار آن نماز نیز مطرح شده است.         

وی با بیان اینکه امروزه به علت گرفتاری‌های موجود ممکن است این استنباط وجود داشته باشد که با پرداخت مالیات نیازی به خمس و زکات نیست، افزود: حکومت اسلامی در عرصه اقتصادی بر اساس خمس، زکات، انفال و امثالهم پایه گذاری شده است.

استاندار فارس یادآورشد: باید بین زکات و مالیات تفکیک قائل شد از این رو که مالیات یک چهارچوب قانونی مشخصی دارد و زکات حکم الهی است که باید به آن پرداخته شود.         

رحیمی با اشاره به اینکه زکات نیاز واقعی امروز جامعه است و موجب کاهش شکاف بین فقیر و غنی می‌شود، ابراز کرد: در مواردی که اعتبارات کافی و پاسخگو نباشد از طریق زکات می‌توان به محرومان جامعه خدمات رسانی کرد.   

وی با تاکید بر اینکه پرداخت زکات باعث مودت و دوستی بین اغنیاء و فقرا خواهد شد،اظهار کرد: ادای این تکلیف الهی اثرگذار و موجب تلطیف، هماهنگی و همدلی بیشتری بین فعالین اقتصادی در جامعه خواهد شد.

استاندار فارس با بیان اینکه به فرمانداران سراسر استان تاکید خواهد شد که موضوع جلسات شورای زکات، اخذ این وجوه و تسهیل در گرفتن آن را در دستور کار قرار دهند، گفت: آنها نیز از اینکه اعتباری به اعتبارات موجود برای پروژه‌های محرومیت زدایی و فقرزدایی اضافه شود، استقبال خواهند کرد.

رحیمی از دستگاه‌های خدمات رسان خواست تا در زمینه ترویج فرهنگ زکات، فعالیت خود را مضاعف کنند و ابتدا به آگاه کردن کسانی که مشمول پرداخت زکات می‌شوند، بپردازند.

وی یادآور شد: مردم باید بدانند این امر موجب نقصان مال و دارایی آنها نمی‌شود بلکه افزایش رزق و روزی، بیمه کردن اموال  در مقابل حوادث و شکر نعمت خداوند را به دنبال دارد.

به گفته رحیمی؛ در موارد زیادی با استناد به ماده 172 قانون مالیات‌های مستقیم، از زکات برای کمک به امور خدماتی و محرومیت زدایی استان برای امور عامل‌المنفعه مانند خانه عالم، امور ورزشی، خانه بهداشت و ... استفاده شده است.           

استاندار فارس از روند افزایشی پرداخت زکات  ابراز خرسندی کرد و این امر را  نشان دهنده اعتقاد قلبی مردم به شعائر اسلامی و احکام دینی دانست و گفت: شیراز، مرودشت و کازرون به ترتیب بیش از سایر شهرستان‌های استان فارس زکات پرداخت کردند.

دومین نشست شورای زکات استان فارس به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی این استان و ریاست آیت الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه (نماینده رهبری) در استان فارس و با حضور عنایت الله رحیمی استاندار برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید