Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس :

بخشی از زکات به احیای و مرمت قنوات اختصاص داده شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: علی رغم روند رو به رشد در پرداخت زکات در انعام ثلاثه و غلات اربعه در این استان برخی از کشاورزان به دلیل فراهم نبودن تاسیسات زیر بنایی در مضیقه مالی هستند از این رو پیشنهاد می شود بخشی از زکات به احیای و مرمت قنوات اختصاص داده شود.

بخشی از زکات به احیای و مرمت قنوات اختصاص داده شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس؛ محمد مهدی قاسمی روز شنبه هفتم دی ماه در دومین شورای زکات استان فارس با اشاره به ضرورت هدفمند کردن مصرف زکات در بخش کشاورزی تصریح کرد: پیشنهاد می شود بخشی از مبلغ زکات به محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار برای کشاورزان تخصیص یابد.

به گفته وی؛ روستای قلاتویه داراب با بیش از 487 خانوار و 1860 نفر جمعیت منطقه محرومی است که نبود کشاورزی و صنعت در این منطقه موجب ایجاد شغل های پرخطر و کاذب شده و دولت تا کنون بیش از چهار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح اشتغال زای این روستا هزینه کرده است.

این مقام مسئول افزود: با ایجاد باغ ها در روستای قلاتویه و استفاده از آب چشمه رودخانه کنار این روستا، برای 330 نفر اشتغال ایجاد می شود، بنابراین انتظار داریم از زکات جمع آوری شده در استان فارس به تکمیل این طرح کمک شود.

پرداخت زکات در 1078 روستای استان فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: از 1557روستای مشمول پرداخت زکات در این استان 1078روستا پرداخت کننده زکات هستند.

قاسمی؛ بررسی راهکارهای تسهیل جمع آوری زکات در نشست های متعدد، برگزاری آیین شکرگزاری برداشت گندم و تجلیل از گندم کاران و مؤدیان زکات برتر با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در تمامی شهرستان ها، ارائه بانک اطلاعاتی بهره برداران به کمیته امداد امام خمینی (ره)، جمع آوری و توزیع زکات فطره کارکنان سازمان جهادکشاورزی و اعلام زمان برداشت محصولات گندم منطقه یک کشور به دبیرخانه زکات کشور را از اقدامات انجام شده در جمع آوری زکات برشمرد.

وی با اشاره به اینکه عرصه کشاورزی استان فارس به 610 پهنه تقسیم شده که هر پهنه یک کارشناس مسئول و مروج مسئول پهنه دارد، افزود: این افراد در خصوص اقلامی که مشمول زکات می شود، اهمیت زکات، نحوه برآورد زکات آموزش دیدند همچنین نشست تخصصی ستاد آموزش مبانی زکات برای عوامل شهرستانی و مراکز خدمات برگزار شد.

قاسمی اظهار کرد: به منظور ترغیب بهره برداران به پرداخت زکات، از نمونه های استانی زکات دهنده در چند سال اخیر تقدیر و مبلغ زکات پرداخت شده توسط آنان نیز اعلام شد.

غلات اربعه و انعام ثلاثه دراستان فارس تولید می شود

وی با اشاره به اینکه غلات اربعه و انعام ثلاثه دراستان فارس تولید می شود، بیان کرد: بر اساس آخرین آمار حدود یک میلیون تن گندم، 200 هزار تن جو، 211 هزار تن خرما و 32 هزار تن کشمش تولید می شود و از انعام ثلاثه نیز حدود 400 هزار راس دام سنگین، حدود 3.2 میلیون راس گوسفند و 2600 نفر شتر در استان فارس وجود دارد.

دومین نشست شورای زکات استان فارس به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی این استان و ریاست آیت الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس و با حضور عنایت الله رحیمی استاندار برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید