Iranian Agriculture News Agency

کشاورزان ابرکوه ۳۲.۵ میلیارد ریال وام دریافت می‌کنند

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: دولت در چارچوب کمک به بهره برداران ، توسعه فعالیت‌ها و افزایش بهره وری، ۳۲.۵ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید ادوات و تامین تاسیسات مورد نیاز دام و طیور به کشاورزان این شهرستان اختصاص داد.

کشاورزان ابرکوه ۳۲.۵ میلیارد ریال وام دریافت می‌کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه افزود: تاکنون هشت میلیارد ریال این مبلغ از سوی کشاورزان صرف خرید هفت دستگاه تراکتور شده است.

وی بابیان اینکه برای پرداخت تسهیلات هیچگونه محدودیتی از لحاظ سقف پرداخت وجود ندارد، اظهارکرد : کشاورزان می توانند برای دریافت وام خرید ادوات کشاورزی شامل تراکتور ، کمباین و یا تاسیسات مورد نیاز برای پرورش دام و طیور به این اداره مراجعه کنند.

غیب الهی ادامه داد: هدف از اختصاص این مبلغ تسهیلات در چارچوب توسعه و ارتقای طرح مکانیزاسیون کشاورزی و تامین به موقع ادوات و ماشین آلات کشاورزی در مزارع و دامداری های شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه باز پرداخت تسهیلات را  پنج ساله ذکر کرد و یادآورشد: به کارگیری فناوری های نوین در بخش کشاورزی نقش موثری در افزایش محصول و کاهش هزینه های تولید دارد.

 اراضی قابل کشاورزی ابرکوه  ۲۰ هزار هکتار است که به علت کم آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی ۱۵ هزار هکتار آن به کشت محصول کشاورزی اختصاص دارد که از این میزان هشت هزار هکتار به باغ‌های میوه و بقیه به اراضی زراعی اختصاص دارد.

۳۵ درصد اشتغال شهرستان وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و هشت هزار خانوار از این طریق امرار معاش می‌کنند.

۱۴۰ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز حوزه کشاورزی ابرکوه به مدت ۱۰ ماه از ۶۶۲ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و ۱۳ رشته قنات تأمین می‌شود و سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و بخشی از آن در بازار استان‌های همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید