Iranian Agriculture News Agency

خوزستان بستری مهم و مناسب جهت کشت گیاهان دارویی

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان با توجه به شرایط مناسب اقلیمی یکی از رویشگاه‌ها و بسترهای مهم جهت تولید گیاهان دارویی محسوب می‌شود.

خوزستان بستری مهم و مناسب جهت کشت گیاهان دارویی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خوزستان، گیلانی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان در کارگاه تخصصی توسعه گیاهان دارویی که در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی برگزار شد گفت: امروزه انسان‌ها با توجه به پیشرفت و توسعه علم پزشکی به مزایای بی‌شمار گیاهان دارویی پی برده‌اند.

وی افزود: استفاده از داروهای شیمیایی علیرغم اثر بخشی سریع در درمان بیماری‌ها، در دراز مدت می‌تواند باعث بروز مشکلات در بدن انسان شود.

گیلانی در ادامه اظهار کرد: امروزه گیاهان دارویی در سطح دانشکده‌های کشاورزی مورد توجه قرار گرفته و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند که علت اصلی این مطلب نیاز جامعه به این گیاهان است.

وی با بیان این مطلب که نیاز جامعه باعث می‌شود که انسان به سمت تحقیقات گام بردارد تصریح کرد: هدف اصلی ما در مرکز تحقیقات و منابع طبیعی استان ایجاد شرایط و موقعیت جدید و بهبود شرایط موجود و تغییر آن به وضعیت مطلوب است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر گیاهان دارویی به عنوان یکی از بسترها و منابع مهم طبیعی در خدمت انسان قرار گرفته است.

وی گفت: در عرصه تولید و توسعه کشت گیاهان دارویی در عرصه زراعی باید بین دو مقوله کمیت و کیفیت تعادل برقرا کنیم.

گیلانی در ادامه بر برگزاری این کارگاه‌های تخصصی تاکید و اظهار کرد: برگزاری این دوره‌ها می‌تواند ضمن مشخص کردن مسیر، خط مشی کلی را نیز برای ما ترسیم کند.

وی همچنین عنوان نمود: استان خوزستان با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و طبیعی یکی از رویشگاه‌ها و بسترهای مناسب و مهم برای تولید و توسعه گیاهان دارویی است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر در مرکز تحقیقات و منابع طبیعی استان فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه کشت گیاهان دارویی انجام شده که ضمن دستیابی به نتایج مطلوب توانستیم گونه‌های جدیدی را در سطح استانی، ملی، و بین‌المللی معرفی کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید