Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نشست هم‌اندیشی توسعه صنعت گلخانه در استان خوزستان

در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌الملی صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی، نشست هم‌اندیشی توسعه صنعت گلخانه در استان خوزستان برگزار شد.

برگزاری نشست هم‌اندیشی توسعه صنعت گلخانه در استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خوزستان، این کارگاه همزمان با نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی استان با حضور محققان در زمینه گلخانه، کارشناسان اجرایی، کشاورزان پیشرو و کنسرسیوم صنعت گلخانه برگزار شد.

در این کارگاه در ابتدا حسنی نسب سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن ارائه وضعیت فعلی گلخانه‌های استان، پیشرفت فیزیکی سال جاری را ۱۹۸ طرح به مساحت ۹۲ هکتار با معرفی متقاضیان به مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان به بانک جهت دریافت تسهیلات اعلام کرد.

وی از مهمترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در زمینه توسعه گلخانه را پرداخت تسهیلات با کارمزد ۷ و ۹ درصد و بازپرداخت ۶ ساله در فرآیند حداکثر یک هفته‌ای برای معرفی متقاضیان، برگزاری مستمر جلسات ستادی و منطقه‌ای جهت رفع موانع پیش روی متقاضیان، ابلاغ نظام‌نامه جدید صدور مجوزها و حذف کلیه استعلام‌های مورد نیاز برای صدور مجوز ساخت گلخانه و  تسهیل در صدور مجوزها با همکاری درون سازمانی و کاهش زمان صدور مجوز احداث گلخانه به حداکثر یک هفته اعلام کردند.

در بخش دیگری از این نشست رضابیگی محقق مرکز تحقیقات به ارائه مطالبی در خصوص تولید محصولات گلخانه‌ای و تولید محصول سالم در گلخانه پرداخت.

پس از آن کامران کرد به عنوان گلخانه‌دار و صادر کننده موفق محصولات گلخانه‌ای اقدام به انتقال تجربیات خود و ارائه راهکارهای لازم کرد.  

نمایندگان کنسرسیوم گلخانه سازان ایران و شرکت دانش بنیان فدک نیز از سخنرانان بعدی این نشست، آخرین دستاوردها و تکنولوژیهای صنعت گلخانه را ارائه کردند.

در این کارگاه مقرر شد نشست‌های بعدی با مباحث تخصصی گلخانه در فرصت‌های زمانی نزدیک و بطور مستمر برگزار شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید