Iranian Agriculture News Agency

رفیعی پور:

400 کارخانه شیر پاستوریزه در کشور فعالیت می کنند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از شرکت پگاه تهران بازدید و در جریان روند صادرات شرکت صنایع شیر ایران و اقدامات انجام گرفته در خصوص اخذ مجوزهای صادرات قرار گرفت.

400 کارخانه شیر پاستوریزه در کشور فعالیت می کنند

به گزارش ایانا، دکتر علیرضا رفیعی پور در نشستی که در محل شرکت پگاه تهران تشکیل گردید با ابراز خشنودی از اینکه  دامپزشکی کل کشور با عمل کردن به وظایفش باعث هموار شدن راه تولید کنندگان شده و موفقیت این تولیدکنندگان موفقیت 83 میلیون نفر جمعیت ایران است، گفت: نخستین کارخانجات پاستوریزه شیر پاستوریزه از سال 1333 خورشیدی شروع بکار کرده و این توفیقی است که ما در صنعت دامداری و اقتصادی رشد بسیار خوبی داشتیم. لذا باید چنین توفیقی را جشن بگیریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 400 کارخانه شیر پاستوریزه در کشور فعال هستند اظهار کرد: خوشبختانه در این بین 26 کارخانه کد IR دارد که همین نقطه اتصال کشور ما به مقاصد صادراتی است.

رفیعی پور با بیان اینکه در حوزه‌ تأمین ماده اولیه کارخانجات لبنی، 1600 مرکز جمع‌آوری شیر خام و صنایع وابسته در حال فعالیت هستند گفت: این مراکز در چهارچوب ضوابط بهداشتی دامپزشکی، حمل و نقل و نمونه‌برداری‌های بهداشتی تامین ماده اولیه  در خدمت این 400 کارخانه تولید لبنیات کشور هستند.

وی با بیان اینکه در چند دهه گذشته این ضوابط بهداشتی دامپزشکی بطور کامل حاکم نبود و این برای سلامتی مردم مخاطره داشت افزود: شکل‌گیری و رعایت این مقررات بهداشتی حاصل تلاش همکارانم در دامپزشکی کشور است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در کنار این موضوع، آموزش‌هایی که به دامداران داده شده باعث گردید تا در شرایط تحویل و انتقال شیر به شرایط استاندارد برسیم.

این مقام مسئول دامپزشکی کشور تصریح کرد: زمانی که از سلامت جامعه و بهداشت صحبت می‌کنیم، همراه با همکارانمان با وزارت بهداشت همگام حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به اختلاف بارز صادرات فرآورده های شیری در سال 97 و 98 این دستاورد را در شرایط تحریم، رهاورد تلاش خستگی ناپذیر شرکت‌های فرآورده‌های دامی و دامپروری‌ها دانست.

رفیعی پور با بیان اینکه سازمان دامپزشکی بیش از 40 نوع محصول صادر می‌کند و جالب است بدانید که رتبه 1 صادرات ما به شیر و و فرآورده‌‌های لبنی تعلق دارد خاطرنشان کرد: حتی در حوزه‌ سازمان غذا و دارو هم شیر و فرآورده‌های آن رتبه یک صادرات را دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه‌ تولید شیر خام رتبه 11 دنیا هستیم اظهار کرد: موفقیتی رقم نمی‌خورد مگر با همدلی و همکاری و همراهی همه عزیزان. لذا سازمان دامپزشکی در دو سال گذشته با تمام دستگاه‌ها، در وزارت بهداشت، محیط زیست، جهاد کشاورزی و سازمان‌های دیگر همکاری و همدلی داشته و برای اولین بار تفاهم‌نامه‌هایی با معاون وزیر بهداشت داشته که بسیار کمک حال این سازمان در پیشبرد برنامه ها بوده است.

وی به  دیدارهای متعدد خود با تشکل‌های بخش خصوصی مرتبط با صنت لبنیات کشور که جلسات منظم و مکرر بوده اشاره کرد و گفت: این عزیزان در کارگروه‌های راهبردی دامداران شیری، صنایع لبنی شرکت می کنند و اتحادیه‌ هایی که به صنعت صنایع لبنی کمک می‌کنند تماماً عضو دائمی کمیته‌های راهبردی سازمان دامپزشکی هستند.

میر، مدیرعامل پگاه تهران نیز در این نشست با اشاره به اخذ کد IR جهت 25 محصول تولیدی شرکت جهت صادرات این موفقیت را حاصل نگاه و توجه ویژه سازمان دامپزشکی کشور به توسعه صادرات و گامی مثبت در راستای بهبود اقتصاد کشور به ویژه با تاکید فرمایش مقام معظم رهبری در سال رونق تولید دانسته و افزود: در 9 ماهه سال جاری صادرات پگاه تهران در مدت مشابه سال قبل رشد 90 درصد را نشان می‌دهد که این مهم حاصل تلاش و سختکوشی همکاران در حوزه‌های مختلف و نگاه تعاملی سازمان دامپزکشی به این امر مهم است .

قدوسی مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران نیز افزود:  بخش عمده ای از توفیق رونق صادرات غیر نفتی بویژه در حوزه صنایع غذایی و لبنی مدیون زحمات همکاران سازمان دامپزشکی کشور است که برای تولیدکنندگان زمان می‌گذارید تا این روند رو به رشد متوقف نشود.

وی تاکید کرد: شرکت صنایع شیر ایران در سال 98 خورشیدی  35 درصد رشد وزنی و 20 درصد رشد ارزش ریالی در حوزه صادرات را تجربه نموده است که این رویکرد نشان می‌دهد صادرات شانه به شانه بازار داخلی، حرکتی رو به جلو را تجربه می نماید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید