Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین

۲۱ هزار تن نهاده‌های دامی وارد استان قزوین شد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ هزار و ۴۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، ذرت و کنجاله سویا به استان قزوین وارد شده است.

۲۱ هزار تن نهاده‌های دامی وارد استان قزوین شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین  فاطمه خمسه در جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار استان قزوین با بیان این مطلب افزود: با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام ۱۰ هزار و ۱۰۰ تن ذرت، هفت هزار و ۵۰۰ تن جو و سه هزار و ۸۰۰ تن کنجاله سویا از خارج به استان وارد شد.

خمسه با بیان اینکه از نظر ذخیره نهاده‌های دامی مشکلی در استان نداریم، اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های متولی با توزیع مناسب نهاده‌های دامی در سطح استان، قیمت سویا نسبت به ماه‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی به جوجه‌ریزی مرغ‌های گوشتی نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان پاییز ۹۸ حدود ۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان قزوین انجام شده است که احتمال می‌رود تا پایان دی ماه ۱۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی دیگر صورت گیرد.

خمسه به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در استان قزوین اشاره کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است تا با جوجه‌ریزی متعادل در دی و بهمن ماه سال جاری مشکلی از نظر تامین مرغ و تخم مرغ شب عید نداشته باشیم.

به گفته وی، ۱۲ درصد تخم مرغ کشور در استان قزوین تولید می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید