Iranian Agriculture News Agency

عملکرد موفق استان مرکزی در پایانه صادراتی صنعت گلخانه‌ای

هجدهمین کمیته هماهنگی اجرای صدور پروانه واحد‌های گلخانه ای با حضور رادفر ،مجری طرح توسعه گلخانه های کشور در استان مرکزی برگزار شد.

عملکرد موفق استان مرکزی در پایانه صادراتی صنعت گلخانه‌ای

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، رادفر اصلی ترین  عامل موثر در بخش کشاورزی را توسعه صنعت گلخانه ای دانست و خاطر نشان کرد: صنعت گلخانه ای خصوصا برای کشورمان ایران که در کمربند خشک و نیمه خشک واقع شده است موثرترین راهکار است.

وی در ادامه افزود: صنعت گلخانه ای استان مرکزی در حلقه تولیدات، تحقیقات و حلقه بازار از طریق پایانه صادراتی بسیار موفق عمل کرده است.

رادفر اضافه کرد: در سند اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم جایگاهی ویژه برای صنعت گلخانه ای در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: بر اساس این سند  ۳۷۰هزار هکتار فضای سبز صیفی فضای آزاد را کم کنیم و به ۴۸ هزارهکتار فضای گلخانه ایی تبدیل کنیم؛ در نهایت حدود ۳۲۰ هزار هکتار فضای سبزی صیفی را کم خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: گلخانه ها می توانند به صنعت  فولاد و سایر صنایع کمک کنند و موتور محرکه برای پیشرفت کشور تبدیل شوند و به نوعی تمام حلقه های صنعتی و غیر صنعتی کشور را با خود درگیر کرده و در نهایت شاهد حرکت رو به جلو صادرات و واردات در کشور باشیم.

رادفر ادامه داد: طی مصوبه ای که در سال ۸۳  توسط دولت برای استان مرکزی در نظر گرفته شد، مقرر شد استان مرکزی در کل کشور جزو ۴ استانی که پیشرو در پایانه صادراتی کشور هستند، قرار بگیرد.

وی افزود: بر اساس همین مصوبه استان مرکزی توانسته است این امر مهم را به صورت تمام و کمال محقق سازد و همچنین در استان حلقه تحقیقات و پژوهشکده گلهای زینتی و نمایشگاههای چشمگیری اجرایی شده که استان مرکزی را در راستای اولین استانهایی قرار داده که توجه ها را برای سفرهای استانی به خود جلب کرده است.

در ادامه آنجفی خاطر نشان کرد: استان مرکزی مساحتی بالغ بر ۶۰۰ هکتار گلخانه گل و گیاه زینتی دایر کرده است و امسال توانسته از ۷۰ هزار هکتار تعهدی که برای توسعه گلخانه ها داشته  تا کنون ۱۶۰ هکتار ثبت نام برای صدور پروانه تاسیس داشته باشیم و همچنین  تلاش بر این است تاسیس گلخانه‌های بزرگ مقیاس را در استان داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید