Iranian Agriculture News Agency

رونق کشت گیاهان دارویی در شهرستان رابر

در شهرستان رابر 37 هکتار زعفران، 140هکتار گل محمدی و 60 هکتارسایر گیاهان دارویی کشت شده است.

رونق کشت گیاهان دارویی در شهرستان رابر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، کریمقاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت:  حدودا 150-180 کیلوگرم زعفران،500 تن گل تر محمدی،125 کیلو خشک، 200تن تر سایر گیاهان دارویی که تقریبا 50 تن خشک محسوب می شوند در شهرستان رابر تولید می شود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر افزود: گیاهانی که در این شهرستان کشت می شوند شامل: گل گاوزبان ،نعناع فلفلی، مرزنجوش،زیره سبز و... می باشند که با توجه به تنوع خوب آب وهوایی در شهرستان از مناطق سرد کوهستایی تا دشت معتدل امکان کشت بسیاری دیگر ازگیاهان دارویی نیز در منطقه وجود دارد،که می توان با توجه به نیاز برای فرآوری، کاشت این گیاهان را ترویج کرد.

وی خاطر نشان کرد : اکثر گیاهان دارویی در مقایسه با سایر محصولات، نیاز آبی کم تا متوسط دارند و نسبت به سایر محصولات در آمد بالاتری دارد.

کریمقاسمی با تاکید  به ترویج کشت و کار گیاهان دارویی در این شهرستان گفت: برگزاری کلاسهای آموزشی وترویجی،راه اندازی مزارع نمایشی والگویی وکشت آزمایشی تعدادی از گیاهان دارویی،تهیه و پخش بروشور آموزشی،ترویج وآموزش کشت توسط صندوق های خرد محلی از فعالیتهایی است که این اداره در جهت ترویج کشت این گیاهان انجام داده است.

وی از مشکلات بهره برداران در عرصه گیاهان دارویی عدم وجود بازار خرید مناسب در شهرستان و وجود دلالان که محصولات را باقیمت کم از کشاورزان خریداری می کنند اشاره وافزود برنامه های کوتاه مدت،میان مدت ودراز مدت شهرستان برای رونق کشت وکار گیاهان دارویی  از جمله برگزاری دوره های آموزشی وترویجی کشاورزی،سایتهای نمایشی وسایر اقدامات ترویجی آموزشی، کشت وکار انواع گیاهان دارویی به صورت آزمایشی جهت کارهای تحقیقاتی به منظور مشخص کردن گونه های گیاهی سازگار به منطقه به منطقه وتکثیر گونه های سازگار ومناسب جهت کشت توسط کشاورزان، رائه تسهیلات کم بهره جهت کشت وکار گیاهان دارویی،تاسیس دو کارخانه فرآوری گیاهان دارویی صورت گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید