Iranian Agriculture News Agency

در دیدار نمایندگان دو کشور تاکید شد؛

توسعه همکاری‌های آموزشی و تحقیقات کشاورزی ایران و چین

در نشستی مشترک بین دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و دکتر وانگ و دکتر لیچی لی معاونین آکادمی علوم کشاورزی (YASS) یانان چین در محل سازمان تحقیقات، بر توسعه روابط دو جانبه در راستای عملیاتی کردن طرح‌های مشترک ۲۸ گانه بین ایران و چین تاکید شد.

توسعه همکاری‌های آموزشی و تحقیقات کشاورزی ایران و چین

به گزارش ایانا، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات،‌ آموزش و ترویج کشاورزی در این نشست، با اشاره بر ضرورت توسعه تعاملات دوجانبه با کشور چین بخصوص آکادمی علوم کشاورزی یانان گفت: تعاملات بین‌المللی با (YASS) یاس در راستای توسعه پژوهش و آموزش‌های مشترک مورد تاکید سازمان است.

دکتر خاوازی با اشاره به توانمندی‌های سازمان تحقیقات، از امکان بهره‌مندی از تجارب و دانش طرف چینی در راستای ماموریت‌های این سازمان به منظور توسعه بخش کشاورزی استقبال کرد.

وی با برشمردن نقاط مشترک در توسعه همکاری‌های دوجانبه با اشاره به امضای یادداشت تفاهم همکاری، این سند همکاری را دارای بنیادی مستحکم به عنوان نقطه عطف در برقراری ارتباط با کشور چین توصیف کرد.

معاون ارشد آکادمی علوم کشاورزی (YASS) یانان چین نیز در این نشست، بر تحکیم روابط دوجانبه پس از دیدار رسمی رئیس این سازمان از آکادمی و امضای تفاهم‌نامه همکاری تاکید کرد.

دکتر وانگ یادآور شد که آکادمی علوم کشاورزی یانان نسبت به بهره‌مندی از تجارب و دستاوردهای سازمان در حوزه‌های پژوهشی و تبادل دانش فنی استقبال می‌کند.

وی ضمن برشمردن زمینه‌های اصلی همکاری‌های دوجانبه با سازمان، بر اجرایی کردن برنامه عملیاتی (Action Plan) اشاره کرده و طرح‌های مصوب ۲۸ گانه به امضا رسیده توسط نقاط تماس سازمان و آکادمی را زمینه اصلی ورود به تعاملات دوجانبه تلقی کرد.

معاون ارشد آکادمی علوم کشاورزی، بر این نکته تاکید داشت که ماموریت اصلی ایشان توسعه روابط دو جانبه در راستای اجرایی کردن برنامه عملیاتی سند یادداشت تفاهم همکاری است.

هیات عالی رتبه آکادمی علوم کشاورزی یانان چین، پس از این جلسه به منظور بازدید از توانمندی‌های سازمان و انجام مذاکرات دوجانبه، عازم پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، موسسه تحقیقات علوم باغبانی، موسسه تحقیقات برنج کشور، مرکز تحقیقات کرم ابریشم و مرکز تحقیقات چای کشور شدند.

بر اساس این گزارش، یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و آکادمی علوم کشاورزی ایالت یانان چین در زمینه توسعه همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی ۲۴ اکتبر سال ۲۰۱۹ معادل ۲ آبان ماه امسال در محل این آکادمی، به امضای طرفین رسید که در این راستا، ۲۸ عنوان طرح‌های مصوب در بستر برنامه عملیاتی در حوزه‌های چای، ابریشم، گیاهان زینتی، دانه‌های روغنی، گندم و مدیریت دانش محل آکادمی علوم کشاورزی چین به امضای طرف‌های ایرانی و چینی رسید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید