Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

در حال حاضر بازار انباشته از اقلام معیشتی است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: طی سال‌های اخیر، صحنه جنگ از نظامی به اقتصادی تغییر شکل یافته است و در خط مقدم این جبهه، تولیدکنندگان و کشاورزان قرار دارند و در واقع تولیدکنندگان صحنه‌گردان این جنگ اقتصادی هستند.

به گزارش ایانا در استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در بازدید از ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان‌های پاکدشت و پیشوا با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی نهادی حساس و مهم در تامین مواد غذایی جامعه است، گفت: همه‌ همت و تلاش این وزارت بر روی معیشت مردم متمرکز است تا لحظه‌ای در تأمین اقلام حیاتی و معیشتی آنان خدشه‌ای ایجاد نشود.

وی با اشاره به این که غیرت کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی تاکنون اجازه نداده کمبودی در این حوزه به وجود آید، تصریح کرد: در حال حاضر بازار انباشته از اقلام معیشتی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا اقشار فرهنگ ساز جامعه به خصوص روحانیت و حوزه‌های علمیه را به بخش کشاورزی نزدیک‌تر کرده تا مشکلات مرتفع و تولید را رونق بخشیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که شهرستان پیشوا در تولیدات و کشت‌های متنوع حرف‌های زیادی را برای گفتن دارد، گفت:  باید به منظور افزایش بهره‌وری، این کشت‌ها را به سمت مکانیزه شدن سوق داد.

این مسوول با اشاره به توانمندی بالای استان تهران در صنعت گلخانه‌ای اظهار داشت: کشت گلخانه‌‌ای، صنعتی است در تولید اقلام کشاورزی که هم در مصرف منابع صرفه‌جویی می‌کند و هم افزایش تولیدات فراوانی را خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی بر حرکت به سوی دامداری صنعتی و علمی در کشور تاکید و تصریح کرد: به منظور تولید گوشت مورد نیاز کشور باید پرورش دام را به سمت نسل‌های پربازده و پرسود برد و از دامداری‌های سنتی به سمت صنعتی و علمی شدن حرکت کرد.

وی کشت کلزا را از کشت‌های پربرکت عنوان کرد و افزود: با توجه به این که بیشترین وابستگی اقلام خوراکی به خارج از مرزها در زمینه دانه‌های روغنی است، با توسعه کشت‌ کلزا می‌توانیم این نیاز کشور را خودمان تولید و برطرف کنیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که ما انقلاب کرده‌ایم و پای آن خواهیم ایستاد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مقابل آمریکای ابرقدرتی که می‌خواهد همه دنیا را ببلعد، بایستیم و آزادانه زندگی ‌کنیم باید هزینه آن را بپردازیم که تا الان نیز همین‌گونه بوده است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر، صحنه جنگ از نظامی به اقتصادی تغیر شکل یافته است و در خط مقدم این جبهه، تولیدکنندگان و کشاورزان قرار دارند و در واقع تولیدکنندگان صحنه‌گردان این جنگ اقتصادی هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید