Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه بالغ بر ۱۱ هزارتن در گلخانه‌های خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی سطح زیرکشت گلخانه‌های استان را ۶۷ هکتار اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۲ هزار نفر غیرمستقیم در گلخانه‌های استان مشغول به فعالیت هستند.

تولید سالانه بالغ بر ۱۱ هزارتن در گلخانه‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی با بیان اینکه سازه‌های گلخانه‌ای که در استان اجرا شده جزو بهترین سازه‌ها و نزدیک به استانداردها است، گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین استانداری خراسان جنوبی و شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور منعقد شد، سطح گلخانه‌ای استان به یک هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی سطح زیرکشت گلخانه‌های استان را ۶۷ هکتار اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۲ هزار نفر غیرمستقیم در گلخانه‌های استان مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: همچنین تولید ۲۸۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای و صادرات ۵۰۰ میلیون دلار محصول در این تفاهم‌نامه پیش بینی شده است.

قوسی اظهار کرد: در ستاد گلخانه‌های استان تاکنون ۵۴۳ هکتار اراضی شناسایی و مکان یابی شده و ۲۰۰ هکتار نیز در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هشت مجتمع گلخانه‌ای در هشت شهرستان خراسان جنوبی فعال است و تا ابتدای سال جاری سطح زیرکشت گلخانه‌ای استان ۶۷ هکتار با تولید سالانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

قوسی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ واحد گلخانه در مجتمع گلخانه‌ای محمدیه شهرستان خوسف فعال و ۱۸ واحد دیگر نیز واگذار شده است و ظرفیت خالی برای متقاضیان جدید وجود ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مساحت مجتمع گلخانه‌ای خوسف را ۳۰  هکتار اعلام کرد و افزود: طراحی و زیرساخت‌های این مجتمع سال ۸۴ انجام شد و اکنون ۳۰ واحد شامل پرورش قارچ، گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه، فلفل شیرین، کشت نشایی و آلوورا در این مجتمع فعال است.

وی همچنین در خصوص کشت نشایی عنوان کرد: در سنوات گذشته کشت نشا برای برخی محصولات از قبیل گوجه فرنگی در استان انجام می‌شد اما برای محصولات زراعی سه سال است در دستور کار قرار گرفته است.

قوسی تاکید کرد: در حال حاضر هفت دستگاه نشاکار در استان وجود دارد که بابت آنها یارانه پرداخت می‌کنیم همچنین تسهیلات با نرخ چهار درصد در اختیار نشاکاران قرار می‌گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه کشت نشایی ۳۰ تا ۳۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌کند، گفت: خراسان جنوبی نخستین تولیدکننده بذر پنبه کشور است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید