Iranian Agriculture News Agency

حمادی عنوان کرد:

ایجاد اشتغال و جذب گردشگر ارمغان کشت چای ترش در شهرستان کارون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون گفت: کشت چای ترش باعث ایجاد اشتغال و جذب گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان شده است.

ایجاد اشتغال و جذب گردشگر ارمغان کشت چای ترش در شهرستان کارون

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، حمادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی اهواز در مصاحبه با خبرنگار ایانا ضمن اعلام این خبر گفت: شهرستان کارون یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در استان محسوب می‌شود.

وی افزود: از جمله محصولاتی که در این شهرستان کشت می‌شود می‌توان به چای ترش یا چای قرمز، انگور، انجیر و نخل خرما اشاره کرد.

حمادی در ادامه خاطرنشان کرد: بذر چای ترش در گذشته توسط یک کشاورز  از مکه وارد ایران شد که پس از کشت از آن به عنوان یک گیاه دارویی برای درمان بعضی از بیماری‌ها استفاده می‌شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون ضمن اشاره به کشت این محصول در شهرستان کارون عنوان کرد: در حال حاضر این گیاه در روستای علوه شهرستان کارون در سطحی معادل ۱۰ هکتار کشت می‌شود.

وی همچنین گفت: کشت این محصول ضمن رونق تولید باعث رونق اقتصادی، اشتغالزایی در منطقه و جذب گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان شده است.

حمادی با بیان این مطلب که کشت این محصول باعث تحول بسیار خوبی در منطقه شده افزود: روزانه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ گردشگر برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و مزارع چای ترش به روستای علوه سفر می‌کنند که این امر باعث اشتغالزایی در این منطقه شده است.

در بخش دیگری از این مصاحبه کریم باوی کشاورز پیشرو روستای علوه گفت: با توجه به رونق کشاورزی منطقه، سخت کوشی و میهمان نوازی مردم خوزستان، در حال حاضر کشت چای ترش سبب جذب گردشگر کشاورزی شده است که این مراودات سبب توسعه اقتصادی و اجتماعی روستایمان شده و هم اکنون به همین دلیل در تمام استان چای ترش به عنوان گیاه شاخص شهرستان کارون معرفی شده است.

وی از تمام علاقه مندان دعوت نمود به این روستا سفر نموده و با تنوع زیستی در بخش کشاورزی آشنا شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید