Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی

دهلران اسفندماه میزبان همایش استانی کشت کلزا می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از برگزاری همایش دو روزه کلزا در اسفند ماه سال جاری در شهرستان دهلران خبر داد.

دهلران اسفندماه میزبان همایش استانی کشت کلزا می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایانا در استان ایلام، محمدعلی اقدسی اظهار داشت:نشست هماهنگی همایش دو روزه کشت کلزا در د ر محل فرمانداری شهرستان با حضور فرماندار، امام جمعه دهلران، معاونین و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و مقامات محلی برگزار شد.

فرماندار شهرستان دهلران در این جلسه بیان نمود: 70درصد محصول کلزای استان در این شهرستان مرزی تولید می شود و امسال 9 هزار هکتار از اراضی شهرستان دهلران زیرکشت کلزا است.

عسگری با اشاره به اهداف سازمان مهندسین بسیج کشاورزی در راستای تحقق فرمایشات رهبری در خصوص تولیدات محصولات استراتژیک گفت: این همایش با رویکرد علمی و ترویجی در دستور کار قرار گرفته وجذب سرمایه گذار برای صنایع تبدیلی کشاورزی  در خلال این همایش توسط برگزار کنندگان مد نظر باشد.

سید محسن موسوی امام جمعه دهلران در این جلسه افزود:تامین نهاده های کشاورزی،تامین آب اراضی کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی از مهمترین درخواست ها هستند که باید بطور ویژه در راستای افزایش تولید و اشتغال و کمک به کشاورزان و تسهیل در امر کشاورزی منطقه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: دهلران با توجه به مزارع وسیع کلزا، کشاورزان باتجربه، کشت مکانیزه و استاندارد و با هدف آشنایی تمامی کشاورزان استان با کاشت این محصول برای این همایش در نظر گرفته شده است.

سرهنگ رحیم طهماسبی مسئول بسیج مهندسین کشاورزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان خاطرنشان کرد: فرآوری این محصول،علمی کردن کشت،تکریم کشاورزان،تولید کنندگان نمونه،مهندسین بسیجی و مدیران همگام با کشاورزان،پاسخگویی به مشکلات کلزا کاران،افزایش عملکرد در هکتار،مبارزه با آفات و اماکن سنجی برای دعوت از سرمایه گذاران  از جمله اهداف مد نظر است واین همایش با دعوت از مسئولان کشوری و استانی در اسفندماه سال جاری به میزبانی شهرستان دهلران برگزار می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید