Iranian Agriculture News Agency

هزینه‌کرد پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای خدمات رسانی به مناطق عشایری ابرکوه

مسئول امور دام و عشایر مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: در راستای حدمات رسانی به مناطق عشایری امسال پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

هزینه‌کرد پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای خدمات رسانی به مناطق عشایری ابرکوه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، جواد شمس مسئول امور دام و عشایر مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه با بر شمردن برخی از خدمات ارائه شده به مناطق عشایری شهرستان از جمله تامین ۴۰۰ مورد آبرسانی با تانکرهای ۱۰ هزار لیتری برای شرب عشایر و دام ، تیغ زنی ۳۵۰ کیلومتر ایل راه ها ، حفر ۲ حلقه چاه مالداری و ۲ باب آب انبار اذعان کرد: امسال پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای خدمات رسانی به مناطق عشایری هزینه شده است.

این مقام مسئول بابیان اینکه امسال ۲۰۰ تن جو ، ۵۰ تن سبوس و ۱۰ تن آرد در اختیار عشایر گذاشته شده است؛ یادآورشد: توزیع سبوس ، جو و همچنین تجهیز چاه مالداری ، ساخت مخزن یکصد متر مکعبی آب شرب و تیغ زنی ایل راه ها و تامین آب شرب و دام در دستور کار این مدیریت قرار دارد .

گفتنی است جمعیت عشایر ابرکوه چهار هزار نفر شامل یک هزار و ۲۰۰خانوار هستند که در مناطق هارونی ، اسفندآباد و فراغه زندگی می کنند. که سالانه ، سه هزار تن گوشت قرمز و ۶ هزار تن  شیر و مواد لبنی  با نگهداری ۱۰۰ هزار راس دام سبک ، تولید و روانه بازار مصرف می کنند.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید