Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دفتر ترویج دانش فناوری کشاورزی:

مراسم تجلیل از 160 برگزیده کشاورزی در ۲۴ دی ماه برگزار می شود

مدیر کل دفتر ترویج دانش فناوری کشاورزی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: مراسم تجلیل از 160 برگزیده کشاورزی در ۲۴ دی ماه سال جاری برگزار می شود.

مراسم تجلیل از 160 برگزیده کشاورزی در ۲۴ دی ماه برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ایانا، اسماعیل کرمی دهکردی مدیر کل دفتر ترویج دانش فناوری کشاورزی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی از برگزاری مراسم تجلیل از حدود 150 تا 160 برگزیده کشاورزی در ۲۴ دی ماه سال جاری خبر داد و گفت: این تعداد نمونه از بین یکهزار و 477 متقاضی در سطح ملی انتخاب می شوند.

مدیر کل دفتر ترویج دانش فناوری کشاورزی، توسعه کشاورزی و روستایی را نیازمند راهبردها، روش ها و رهیافت های مختلف دانست و افزود: بررسی انتخاب و معرفی کشاورزان و بهره برداران نمونه، الگویی مناسب است که هر ساله طی یک برنامه منسجم و علمی انتخاب این افراد انجام می گیرد.

وی گفت: فرآیند بررسی و انتخاب نمونه ها از مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها، آغاز و سپس در سطح جهاد کشاورزی شهرستان، جهاد کشاورزی استان و در سطح ملی بررسی ها انجام می شود و انتخاب برگزیدگان کشاورزی تنها بر اساس مستندات ارائه شده از سوی متقاضیان نبوده و مشاهدات و ارزیابی‌ها به صورت میدانی نیز انجام می‌شود.

کرمی با اشاره به ارزیابی نمونه ها در ۱۱ محور و در نه کمیته، گفت: از جمله این محورها باغبانی، ترویج و آموزش، زکات و بیمه، مکانیزاسیون، منابع طبیعی و امور اراضی، آب و خاک، دام، طیور، شیلات و آبزیان، تشکل های بخش کشاورزی و روستایی، امور بازرگانی و صنایع تبدیلی، تولید محصول سالم و گواهی شده و زراعت بوده است.

وی ادامه داد: متقاضیان در حدود ۱۵۰ رشته با یکدیگر به رقابت پرداخته اند و ارزیابی برای انتخاب نمونه ملی در حال انجام است و طی دو هفته آینده بررسی ها به اتمام می ‌رسد.

کرمی با تأکید بر اینکه در هرکدام از محورها شاخص‌ها متفاوت است، افزود: برای هر رشته از ۱۵۰ رشته، فرم مجزا در نظر گرفته‌شده است، همچنین به‌طور مثال در زراعت تنها به عملکرد توجه نشده بلکه به فاکتورهای دیگر مانندتولید پایدار محصول نیز توجه می‌شود.

مدیر کل دفتر ترویج دانش فناوری کشاورزی با اشاره به اینکه برای حوزه‌ کشاورزی و روستایی علاوه بر سیاست‌گذاری، انجام پژوهش‌های مناسب و تأمین نهاده‌ها باید خدماتی را نیز به جامعه بهره‌بردار ارائه دهیم، گفت: می توانیم از طریق برنامه ترویج و آموزش کشاورزی، کشاورزان و روستاییان را توانمند کنیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید