Iranian Agriculture News Agency

کسب رتبه اول جذب تسهیلات توسط اتحادیه شرکتهای تعاونی عشایری و عشایر استان

به گفته مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی در سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ میلیارد و ۷۸۲ میلیون تومان تسهیلات توسط شرکت‌های تعاونی عشایری و عشایر استان جذب شده است.

کسب رتبه اول جذب تسهیلات توسط اتحادیه شرکتهای تعاونی عشایری و عشایر استان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان رضوی، محمد نبوی با اعلام این مطلب گفت:از محل صندوق ملی (ماده52)مبلغ575045 میلیون ریال و از محل خشکسالی و ماده 10 و 12 مبلغ 63400 میلیون ریال جذب شده است. وی افزود: همچنین از محل توسعه پایدار روستایی و عشایری مبلغ 369374 میلیون ریال جذب شده است.

این مقام مسئول افزود: در میزان جذب تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و از محل توسعه پایدار روستایی و عشایری خراسان رضوی مقام اول در کشور را دارا است.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: با اینکه عشایر استان 2/2 درصد عشایر کشور را تشکیل میدهند در جذب تسهیلات پیشرو بوده اند بطوریکه 2/4 درصد تسهیلات خشکسالی،9/4 درصد تسهیلات بند ب ماده 52 و 17/8 درصد تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری متعلق به استان خراسان رضوی است.

لازم به ذکر است جمعیت عشایری استان 35725 نفر میباشد که در قالب 7145 خانوار و 35 طایفه مستقل سازمان یافته اند.همچنین بیش از 10 درصد دام سبک استان توسط عشایر تولید می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید