Iranian Agriculture News Agency

۳۴۹۷ هکتار از اراضی خراسان رضوی رفع تداخل شد

جلسه کمسیون رفع تداخلات امور اراضی خراسان رضوی باحضور رییس سازمان جهاد کشاورزی،مدیر کل اداره ثبت و اسناد و املاک استان،مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان ، مدیرکل منابع طبیعی استان،معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان ،مدیر امور اراضی ورییس اداره حقوقی مدیریت امور اراضی تشکیل شد.

۳۴۹۷ هکتار از اراضی خراسان رضوی رفع تداخل شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی در این نشست گفت: این نشست در راستای اجرای ماده 54 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و نظام مالی کشور و در جهت ساماندهی و تعین تکلیف اراضی اختلافی و مستثنیات اشخاص برگزار شد.

محمد رضا قوسیان مقدم گفت: با بررسی تعداد 10 پرونده با مساحت 14487 هکتار در کمیسیون فوق الذکر و بر اساس تصمیم نهایی میزان 3497 هکتار رفع تداخل گردید و در دستور کار اجرای پروژه کاداستر اراضی کشاورزی  ونهایتا صدور سند مالکیت بنام مالکین قرار گرفت.​ وی افزود: این پرونده ها مربوط به شهرستانهای جوین،سبزوار و صالح آباد است.

این مقام مسئول با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان یکی از بزرگترین اقدامات دولت است که از ۴ سال گذشته با جدیت در حال پیگیری است، گفت: هدف اصلی از طرح رفع تداخلات برطرف سازی موانع تولید در بخش کشاورزی و سنددار کردن اراضی و در عین حال حفظ و حراست اراضی ملی و منابع طبیعی است.

محمد رضا قوسیان مقدم  به اختلافات ملکی بین کشاورزان و دولت در زمینه تداخلات اراضی ناشی از قوانین ضعیف و موازی کاری‌ها در سال‌های گذشته نیز اشاره کرد و افزود: با تصویب ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و تدوین و ابلاغ آئین نامه و دستورالعمل‌ها، نیازی به مراجعه افراد و کشاورزان به دستگاه قضائی نیست.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی افزود: فعالیت اجرایی کمیسیون رفع تداخلات اراضی ناشی از اجرای مقررات موازی در اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و همچنین مواد مصوب قانون برنامه ششم توسعه از سال ۹۴ در وزارت جهاد کشاورزی آغاز شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید