Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری:

ضرورت راه‌اندازی شهرک صنعتی تخصصی بادام در چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه استان در تولید محصول راهبردی بادام گفت: مکان‌یابی و راه‌اندازی شهرک صنعتی تخصصی بادام در این استان ضرورت دارد.

ضرورت راه‌اندازی شهرک صنعتی تخصصی بادام در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، الله‌کرم نصیری  در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این استان با ۲۴ هزار تن تولید سالانه بادام رتبه نخست این محصول در کشور را به خود اختصاص داده است.
وی افزود:‌ چهارمحال و بختیاری ظرفیت تولید سالانه حداقل ۵ هزار تن مغز بادام صادراتی به ارزش ۱۰ میلیون دلار را دارد.
نصیری تصریح کرد:‌ به همین منظور باید زمین مورد نیاز برای راه‌اندازی شهرک صنعتی تخصصی بادام در چهارمحال و بختیاری در مکانی با موقعیت مناسب برای تسهیل در خدمات‌رسای به تمامی نقاط استان شناسایی شود.
وی یادآور شد: ‌مسوولان شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری و مدیران جهاد کشاورزی استان و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صدور مجوزهای قانونی در راستای مکان‌یابی و راه‌اندازی شهرک صنعتی تخصصی بادام در این استان اقدام لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد:‌ برگزاری نشست‌هایی با هیات‌ها و رایزن‌های تجاری کشورهای مختلف از جمله فعالان اقتصادی ۱۵ کشور همسایه ایران در دستور کار باشد.
وی گفت: ‌اتاق بازرگانی، صنایع، ‌معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نسبت به برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی برای تشریح و تبیین قوانین مرتبط با افزایش صادرات در استان موفق عمل کرده است.
نصیری تاکید کرد:‌ تمامی مسوولان ارشد چهارمحال و بختیاری برای ایجاد رونق در صادرات محصولات تولیدی این استان با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در تلاش هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید