Iranian Agriculture News Agency

رتبه سوم کشمش در صارات غیرنفتی ایران

فرآوری ۷۰ درصد از انگور تولیدی کشور در استان آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از فرآوری ۷۰ درصد از انگور تولیدی کشور در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

فرآوری ۷۰ درصد از انگور تولیدی کشور در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه هم اکنون ۱۸ هزار هکتار سطح زیر کشت انگور در استان وجود دارد، می گوید: ۹۰ درصد انگور تولیدی استان بی‌دانه بوده و ارزش صادراتی داشته و بقیه برای مصارف تازه خوری و تهیه سرکه مصرف می‌شود.

اکبر فتحی در پنجاه و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی که با دستور جلسه، بررسی مشکلات و موانع زنجیره تامین کشمش و ارائه راهکارهای مدیریت زنجیره با حضور دکتر پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد با اشاره به اینکه کشور ما در صادرات کشمش حرفی برای گفتن دارد، اضافه می کند: کشمش تولیدی کشور ما پس از صادرات فرش و پسته در رده سوم صادرات غیرنفتی قرار دارد.

وی یادآوری می‌کند: در این استان ۴۵ کارخانه سبزه پاک کنی وجود دارد و این کارخانه ها علاوه بر فرآوری انگور تولیدی استان ۷۰ درصد از انگور تولیدی کشور را فرآوری و به صورت کشمش صادر می کنند.

فتحی ادامه می دهد: سالانه حدود ۱۷۰ هزار تن کشمش از این استان به خارج صادر می شود که بخش عمده آن ها از سایر استان ها تامین می شود.

رئیس سازمان کشاورزی استان بیان کرد: با ایجاد تشکل های بخش کشاورزی فعالین این بخش از روند کار حوزه خود را مدیریت خواهد کرد وی با بیان اینکه در این صورت واسطه ها حذف خواهند گردید و قیمت تمام شده کاهش پبئا خواهد کرد گفت، این بزرگترین حمایت از بخش های کشاورزی خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید