Iranian Agriculture News Agency

تحقیقات نگین توسعه کشور است

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: در شرایط کنونی کشور تحقیقات به عنوان نگین توسعه کشور محسوب می شود.

تحقیقات نگین توسعه کشور است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، احمد بایبوردی در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران کشاورزی استان که با حضور زارع قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش وترویج کشاورزی، حاجی‌وند رئیس موسسه علوم باغبانی کشور، فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و جمعی از مقامات استانی در پردیس آموزشی- ترویجی سعید آباد برگزار شد گفت: ما در شرایط تحریم و فشار خارجی و جنگ اقتصادی قرار داریم که برای حفظ امنیت غذایی در شرایط خاص کشور باید تلاش و همت مضاعف داشته باشیم.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی با داشتن 8 بخش تحقیقاتی و 7 ایستگاه تحقیقاتی و بیش از 80 محقق برجسته و سالانه با انجام بیش از 150 تحقیقات کاربردی در بخشهای مختلف کشاورزی نهایت تلاش و کوشش خود را دارد تا در این جنگ اقتصادی سربلند از میدان خارج شود.

بایبوردی افزود: ما طبق اهداف سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به دنبال تحقیقات پیامد محور هستیم که ضامن تولید و امنیت غذایی است و باوجود تلاشهای صورت گرفته ضریب نفوذ دانش به عرصه های کشاورزی استان در وضعیت رضایت بخشی وجود ندارد و امید می رود با حرکت تیمی و منسجم و با بهره گیری از تمام توانمندیهای محققان استان به شرایط ایده آل نزدیک شویم.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی در ادامه ضمن قدردانی از تلاشهای محققان به معرفی ارقام زردآلو و یونجه که در مراسم رونمایی شد پرداخت و گفت: این ارقام حاصل بیش از دو دهه تلاشهای خستگی ناپذیر محققان پیش کسوت مرکز می باشد که با یاری خدا و حمایتهای مسئولین در چرخه تولید و تکثیر قرار خواهد گرفت که امیدوارم ارقامی که معرفی می شوند هرچه سریعتر توسعه پیدا کند.

بایبوردی در پایان سخنان خود اظهار داشت: امروز بهانه ای است برای تقدیر از محققان بی ادعا که در هر شرایطی در کنار سیستم کشاورزی بوده اند. امیدوارم برنامه امروز در شان کشاورزی استان بوده و خروجی و پیامدی داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید