Iranian Agriculture News Agency

اولین نشست کارکنان مدیریت شیلات با رئیس سازمان

اولین نشست صمیمی کارکنان مدیریت شیلات و آبزیان استان با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی، در سالن اجتماعات معاونت بهبود تولیدات دامی برگزار شد.

اولین نشست کارکنان مدیریت شیلات با رئیس سازمان

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی رئیس سازمان جهادکشاورزی گفت: سیستم دولتی به سمت کوچک شدن پیش می رود باید وظائف تصدی گری را به نظام مهندسی کشاورزی و انجمن متخصصین احصا کنید. آنگونه که در حوزه دامی انجمن متخصصین علوم دامی بازوی قدرتمند سازمان در حوزه انجام تصدی گری هاست زمینه راه اندازی این انجمن متخصصین را در حوزه شیلات فراهم آورید. اورانی افزود: در پنج شهرستان که قطب تولیدات آبزیان استان هستند شرکت تعاونی شهرستانی تشکیل دهید تا شرایط برای ایجاد اتحادیه استانی فراهم شود. چرا آبزی پروران همانند مرغداری ها تشکل قوی نداشته باشند که در مراجع تصمیم سازی خصوصا در بحث قیمت فروش بتواند اعمال نظر کند. وی ادامه داد: چقدر توانسته اید از ظرفیت های توریستی و گردشگری استان در جهت تقویت بازار عرضه و مصرف آبزیان استفاده کنید؟ در این راستا می توانید از ظرفیت دانشگاه و محققین استفاده کنید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه گفت: با نظام مهندسی کشاورزی جلسه ای برگزار کنید که در هرشهرستان برای حداقل دونفر فارغ التحصیل بومی شیلات، پنج دوره مهارتی برگزار شود تا بتوانند به عنوان مدیرفنی شیلات به مزارع پرورش ماهی شهرستان خدمات ارائه نمایند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: باید بپذیریم که شرایط اعتباری قبل را نداریم، در شهرستان هایی که نیروی متخصص شیلاتی وجود ندارد، باید با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات دامی به کارشناس دام شهرستان وظایف شیلاتی را نیز ابلاغ کنید.

سرپرست مدیریت شیلات گفت: در هفته ای که گذشت درجهت رفع مشکل صدور مجوزهای خرد، احداث کارخانه خوراک آبزیان در استان، تشکل های فعال شیلاتی، توسعه پرورش آرتمیا، ماهیان خاویاری و تیلاپیا، راه اندازی سایت تکثیروپرورش کروکودیل با واردات مولد از مالزی، عرضه زنده آبزیان، آکواپونیک و استفاده از ظرفیت گلخانه ها در پرورش آبزیان اقدام شده است.

دکتر شهرکی ادامه داد: در راستای افزایش سرانه مصرف آبزیان در حوزه صنایع فرآوری، راه اندازی مراکز حدواسط گرمابی به منظور تامین بچه ماهی وزن بالا، مهندسی مجدد و مکانیزاسیون مزارع سردابی، توسعه افقی افزایش مزارع، اصلاح نژاد مولدین در بانک ژنی تنها مرکز تکثیر سردابی شرق کشور (چناران) برنامه ریزی کرده ایم و به پشتوانه مجموعه کارشناسان باتجربه در مدیریت شیلات با قدرت پیش می رویم.

در پایان سرپرست مدیریت شیلات بااشاره به قرارگرفتن پرورش ماهیان زینتی در مشاغل خانگی گفت: طرح آموزش چهره به چهره پرورش ماهیان زینتی از این هفته در شهرستان ها آغاز می گردد و شاهد رشد این رسته در استان خواهیم بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید