Iranian Agriculture News Agency

پاد در گفتگو با ایانا مطرح کرد:

4هزار و 586هکتار سطح زیر کشت هندوانه شب یلدا

۲۲۶ میلیون دلار درآمد ارزی بخش کشاورزی از صادرات هندوانه

معاون دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال حدود 4هزار و 586هکتار سطح زیر کشت هندوانه شب یلدا بوده که برداشت این محصول از اوایل آذر شروع شده و تا شب یلدا ادامه داشته و به بازار می‌آید.

4هزار و 586هکتار سطح زیر کشت هندوانه شب یلدا

بهنام پاد معاون دفتر سبزی و صیفی و رئیس گروه گوجه فرنگی و جالیزی در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با کشت هندوانه پاییزه اظهار کرد: امسال ما در مناطق جنوبی کشور طبق معمول هر سال، سطحی از مناطق جنوبی کشور زیر کشت پاییزه هندوانه گرفته است.

وی افزود: همه ساله سطحی را به صورت ویژه با عنوان هندوانه شب یلدا کشت می شود و هر سال هم متناسب با قیمت و شرایط کشت، سطح زیر کشت متغیر است.

رئیس گروه گوجه فرنگی و جالیزی با اشاره به میزان سطح زیر کشت این محصول، خاطرنشان کرد: امسال حدود 4هزار و 586هکتار سطح زیر کشت هندوانه شب یلدا بوده که برداشت این محصول از اوایل آذر شروع می شود و تا شب یلدا به بازار می‌آید.

وی افزود: مناطق عمده کشت هندوانه در شب یلدا در استان خوزستان، استان هرمزگان شهرستان میناب، جنوب استان فارس، ایلام و بوشهر است اما بیشترین میزان که بالغ بر 2.5 تا 4 هزار هکتار است، در شهرستان میناب در استان هرمزگان کشت می‌شود.

به گفته پاد، هندوانه زمستان از لحاظ قیمت کمی با هندوانه تابستان متفاوت است که دلیل آن هزینه تولید بالاتر و هم افزایش تولید این محصول در فصل تابستان است.

معاون دفتر سبزی و صیفی معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: ما در تولید هندوانه در فصل پاییز، بیشتر محدودیت سطح  و اقلیم داریم.

وی در رابطه با ارزآوری صادرات هندوانه عنوان کرد: در سال 97 از صادرات هندوانه 226 میلیون دلار درآمد ارزی داشتیم و این محصول جز کالاهایی است که میزان صادرات بالایی دارد.

پاد افزود: این محصول به چندین  کشور منجمله  عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید