Iranian Agriculture News Agency

نیمی از عسل استان تهران در دماوند تولید می شود

دماوند قطب تولید عسل استان تهران

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به افزایش24درصدی تولید عسل استان در سال ۹۸ گفت: خوشبختانه امسال تولید عسل استان تهران نسبت به سال گذشته با 24 درصد افزایش به 1250 تن رسید.

نیمی از عسل استان تهران در دماوند تولید می شود

به گزارش ایانا در استان تهران، ذوالفقاری  در اولین جشنواره عسل که در سالن جهاد کشاورزی شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار داشت: عسل در ایران قدمت چندهزار ساله دارد، چین با 450 هزار تن رتبه نخست در دنیا و ایران هم با بیش از 85 هزار تن رتبه سوم دنیا را دارد که استان تهران با داشتن حدود 50هزارهکتار باغ و یک میلیون مرتع می تواند نقش اساسی در تولید عسل در کشور را داشته باشد.

وی همچنین ادامه داد: در سال 97 در استان تهران حدود 580 تن تولید عسل داشتیم و خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته با 24 درصد افزایش روبرو بوده ایم که حدود 1250 تن بوده است و با افتخار 50 درصد عسل تولیدی در استان تهران در دماوند است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه زنبورداری یک شغل اشتغال‌زا با سرمایه پایین است، خاطرنشان کرد: زنبورداری به سرعت درسایه تلاش تعاونی‌های زنبورداری و زنبورداران درحال توسعه است و درسال گذشته تسهیلات 6 درصدی به زنبورداران داده می شد که اندک بود اما انگیزه ای برای تلاش بیشتر شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید