Iranian Agriculture News Agency

چنگلوایی در گفتگو با ایانا:

پاک سازی کامل اراضی خوزستان از آفت ملخ صحرایی

تخصیص ۳ میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با ملخ صحرایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: ما پیش از بروز خسارت به اراضی خوزستان بحران ملخ صحرایی را مدیریت کردیم و حتی یک متر مربع از اراضی این استان هم خسارت ندیده است.

پاک سازی کامل اراضی خوزستان از آفت ملخ صحرایی

کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با مقابله استان خوزستان با هجوم ملخ صحرایی اظهار کرد: ما در موج اول حمله ملخ‌ها به خوزستان پیش از اینکه خسارتی به مزارع و باغات وارد شود بحران را مدیریت کردیم.

وی با اشاره به اینکه در این استان تجهیزات لازم برای دفع آفت ملخ به میزان کافی وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیش از یک‌میلیون و 100 هزار هکتار از اراضی خوزستان را پایش کردیم و 175 گروه پایش داشتیم.

چنگلوایی افزود: همچنین 20 باند فرودگاه برای انجام این عملیات آماده کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در رابطه با روش‌های سم‌پاشی اراضی تصریح کرد:  با استفاده از روش‌های مختلف ازجمله پهپاد، هواپیما، سم‌پاش‌های پشت تراکتوری، اتومایزر و توربولاینر به دفع این آفات پرداختیم و حتی یک مترمربع از اراضی کشاورزی، باغی و مراتع خسارت ندید.

وی تأکید کرد: باید حداقل تا 30 سال از اراضی محافظت شود که ما از یک ماه گذشته کار را شروع کردیم و کاملاً برای کانون کوبی آماده هستیم.

چنگلوایی ضمن تشکر از استاندار خوزستان اذعان کرد: استاندار در این رابطه 3 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داد و این اعتبار به ما در امحای آفت ملخ کمک بسیاری کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید