Iranian Agriculture News Agency

تنها 20 درصد از زعفران تولیدی یزد بسته بندی و فرآوری می‌شود

حدود ۲۰ درصد از زعفران تولیدی استان یزد در واحد‌های های بسته بندی صنایع غذایی استان، بسته بندی و فرآوری می‌شوند و مابقی به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

تنها 20 درصد از زعفران تولیدی یزد بسته بندی و فرآوری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، علیرضا طاقه باف مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان خبر فوق افزود: در حال حاضر پنج واحد بسته بندی صنایع غذایی با ظرفیت بسته بندی  ۷۰۰ کیلوگرم سرگل و پودر زعفران و  فرآوری ۲۷ هزار لیتر شربت و مایع زعفران در استان  فعالیت می‌کنند.

طاقه باف با بیان اینکه جواز تاسیس ۱۷ واحد بسته بندی و فرآوری صنایع غذایی در استان صادر شده ، اظهارداشت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری سه واحد صنایع غذایی با کد آیسیک فرآوری زعفران به بهره برداری برسد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در ادامه تصریح کرد: اولین واحد تخصصی فرآوری زعفران استان یزد تا اواخر امسال یا نیمه نخست سال آینده، در شهرستان بهاباد به بهره برداری می‌رسد.

شایان ذکر است در شرایطی که همه کشور ها برای برندسازی محصولات و کالاهای تولیدی خود از هیچ تلاشی فروگذار نیستند بهتر است بیش از پیش مسیر بهره برداری از واحدهای بسته بندی و فرآوری صنایع غذایی در حوزه زعفران برای علاقمندان و سرمایه گذاران هموار شود تا ایران، بزرگترین کشور تولیدکننده زعفران دنیا،  از قافله برندسازی زعفران عقب نماند و علاوه بر آن زمینه اشتغال هموطنان نیز فراهم شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید