Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری:

ضرورت افزایش سهم تسهیلات بانکی طرح‌های گلخانه‌ای و صنایع تکمیلی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاکید دولت در خصوص حمایت از مشاغل روستایی و عشایری گفت: سهم تسهیلات بانکی طرحهای گلخانه‌ای و صنایع تکمیلی استان نیازمند افزایش است.

ضرورت افزایش سهم تسهیلات بانکی طرح‌های گلخانه‌ای و صنایع تکمیلی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاکید دولت در خصوص حمایت از مشاغل روستایی و عشایری گفت: سهم تسهیلات بانکی طرحهای گلخانه‌ای و صنایع تکمیلی استان نیازمند افزایش است.

الله‌کرم نصیری در نشست پیگیری جذب و توزیع تسهیلات روستایی و عشایری استان بدون اشاره به سهم تسهیلات بانکی طرحهای مذکور افزود: اگرچه تسهیلات ارائه شده قابل توجه است، اما باید تلاش کرد تا حمایت از این روند پایدار تداوم یابد.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که سهم استان در ارائه تسهیلات بخش کشاورزی به خصوص در حوزه صنایع تبدیلی و گلخانه‌ای راافرایش دهیم تا بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی در این حوزه باشیم.

نصیری، با اشاره به همکاری مطلوب بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی در جذب تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری تصریح کرد: توزیع تسهیلات در هریک از بخش‌ها باید مناسب و با توجه به توجیه اقتصادی طرح‌ها انجام شود تا این تلاش‌ها در راستای توسعه پایدار گامی موثر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: از همین رو کارگروهی زیرمجموعه شورای اشتغال استان  و هماهنگی امور اقتصادی متشکل از کمیته فنی و کمیته نظارت تشکیل شده تا اقدامات لازم را انجام دهند.

در قالب طرح مشاغل پایدار روستایی و عشایری، ۴۶۶ میلیارد تومان به این استان تخصیص داده شد که تاکنون ۲۳۵ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

از میزان اعتبارات تخصیص داده شده تاکنون ۲۹۰ میلیارد تومان آن مصوب و تعیین تکلیف شده و ۲۳۵ میلیارد تومان آن در قالب ۳ هزار و ۱۵۱ طرح پرداخت شده است.

همچنین در بخش مشاغل خانگی و اشتغال فراگیر نیز اعتبارات قابل توجهی به این استان اختصاص داده شد که در کاهش نرخ بیکاری این استان نقش موثری داشته است.

تا پایان امسال ۱۵ هکتار بر ظرفیت گلخانه‌ای بخش کشاورزی این استان افزوده خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید