Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

سرما در کمین باغ‌های قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به بارش‌های سنگین دو روز گذشته و کاهش محسوس درجه حرارت هوا در منطقه گفت: با نزدیک شدن به فصل زمستان باغداران باید مراقب احتمال سرمازدگی دختان باشند.

سرما در کمین باغ‌های قیروکارزین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی افزود: با توجه به پیش‌بینی افت دما در روزهای آینده، امکان سرمازدگی تنه درختان و محصول باغ های مرکبات وجود دارد و ممکن است باغداران در صورت بی‌توجهی متحمل خسارت شوند   .

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از بروز مخاطرات طبیعی نمی توان جلوگیری نمود، تصریح کرد: در صورت پایش نوسانات جوی و انجام اقدامات مدیریتی به موقع، اثرات خطرات احتمالی را می توان کاهش داد. 

همتی با بیان اینکه احداث سایبان در باغ ها از مثمرترین اقدامات مدیریتی به منظور کاهش آثار مخرب سرمازدگی زمستانه یا آفتاب سوختگی تابستان است، تصریح کرد: در حال حاضر با حمایت های دولت  این امر در حال ترویج و توسعه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: تسریع در برداشت به موقع محصول از باغ ها علاوه بر اینکه  موجب حذف یا کاهش خسارت سرما زدگی به میوه می شود، انجام عملیات باغبانی مانند هرس، مبارزه با علف هرز و کود دهی  درختان را نیز تسهیل می کند .

به گفته وی، دارا بودن پوشش بیمه ای در محصولات کشاورزی ریسک تولید را کاهش داده و قسمت قابل توجه ای از خسارت های احتمالی را جبران خواهد کرد.

قیروکارزین با بیش از ده هزار هکتار باغ مرکبات در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید