Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

فروشگاه عرضه سموم در مرودشت پایش شدند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از بررسی و ساماندهی 80 فروشگاه عرضه سم و کود در سطح شهر و زیر بخش های این شهرستان خبرداد و افزود: در ادامه روند بازرسی، سموم تاریخ مصرف گذشته جمع آوری شده و با توزیع کنندگان سموم قاچاق و تاریخ مصرف گذشته برخورد قانونی می شود.

 فروشگاه عرضه سموم در مرودشت پایش شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی با بیان اینکه مدیریت صحیح مصرف سموم و کودهای شیمیایی،  کاهش آلودگی زیست محیطی را در پی دارد، افزود: در بازرسی ها مشکلات موجود از جمله عدم حضور مدیر فنی، عدم متخصص بودن فروشنده و عدم دریافت مجوز فروشندگی در برخی فروشگاه ها مورد بررسی قرار گرفت و تذکرات لازم ارائه شد.

رحیمی با اشاره به  اینکه آفت کش های نباتی یکی از حساس ترین کالاهای مورد نیاز در بخش کشاورزی هستندکه تأثیر به سزای آن در چرخه های زیست محیطی اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: در همین راستاجمع آوری سموم و کودهای شیمیایی تاریخ مصرف گذشته و قاچاق در دستور کار قرار گرفته ودر مراحل نخست اخطار کتبی و در مراحل بعدی به منظور پلمپ و گذراندن مراحل قانونی اقدام خواهد شد.

به گفته وی، هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل تصرف در برچسب سم ممنوع و درج تاریخ تولید و انقضا به صورت واضح روی بسته ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه به منظور ساماندهی سم فروشی ها،  شبکه مانیتورینگ از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده، افزود: ضروری است همه سم فروشی ها برای ادامه کار جهت دریافت کد مانیتورینگ اقدام و اطلاعات سموم را در سامانه مانیتورینگ ثبت کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد:  با دریافت کد مانیتورینگ و ثبت اطلاعات در این سامانه  با اطلاع از وضعیت مصرف، از مصرف بی رویه و همچنین مصارف غیر صحیح سم جلو گیری شده و بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در راستای آسیب شناسی این مسأله در سطح ملی چاره اندیشی خواهد شد.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید