Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

برآورد بیش از 7 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به بارش بیش از 130 میلیمتر باران در روز های بیست و پنجم و بیست و ششم آذر ماه گفت : بر اثر بارندگی سیل آسا و رخداد سیل بیش از 73 میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شد.

برآورد بیش از 7  میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی قیروکارزین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی افزود: محصولات باغی و زراعی با خسارتی بالغ  بر 45 میلیارد ریال بیشترین میزان خسارت را متحمل شده است.

به گفته وی؛ تاسیسات زیر بنایی بخش کشاورزی این شهرستان مشتمل بر شبکه آبیاری های تحت فشار، شبکه انتقال آب، جاده بین مزارع به طول تقریبی 30 کیلومتر و دو حلقه چاه آب در پی وقوع این سیل 20 میلیارد ریال آسیب دیده اند. 

این مقام مسئول تصریح کرد: کشاورزان و باغدارانی که دارای الکتروپمپ هستند در صورت ورود خسارت به ترانزسیستور های خط انتقال برق ناشی از بارندگی سیل آسا با سامانه 121 تماس گرفته تا از تسهیلات شرکت توزیع نیروی برق بهره مند شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: بیش از هشت میلیارد ریال خسارت به دام های سبک، سنگین، زنبور عسل و اماکن دامی وارد شد.  

وی بیان کرد: برآوردهای انجام شده در این مدیریت پس از تائید فرماندار شهرستان، به ستاد بحران سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به منظور انجام اقدامات و پیگیری های لازم ارسال شد.

همتی با اشاره به اینکه سیاست کلان دولت در راستای جبران خسارت های گسترده صرفا معطوف به تقویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی است، گفت: کلیه بهره برداران بخش های مختلف کشاورزی نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید