Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس:

اجرای مراسم مشارکتی جنگلانه همزمان با سراسر کشور در فارس

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: همزمان با فرا رسیدن ششمین سالگرد برپایی طرح ملی جنگلانه در سراسر کشور، جنگلانه فارس با هدف حفاظت هرچه بیشتر از اکوسیستم های طبیعی و جنگل ها بیست و نهم آذر ماه سال جاری در استان فارس برگزار می شود.

اجرای مراسم مشارکتی جنگلانه همزمان با سراسر کشور در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، شهرام منتصری افزود: این مراسم توسط تشکل مردم نهاد خانه فرهنگ بوم گردان پارس با مشارکت و همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل حفاظت محیط زیست، نهادهای عمومی وخصوصی، فرمانداری، بخشداری، نیروی انتظامی، تشکل های مردم نهاد منابع طبیعی و زیست محیطی و حضور حداکثری مردم استان در مرتع چشمه انجیر در منطقه تنگ خیاره شهرستان بیضا برگزار خواهد شد.

به گفته وی ؛ در این طرح بذر گونه های جنگلی از جمله بلوط و بادام کوهی با همکاری مردم در سطح پنج هکتار از اراضی ملی کاشته می شود.

منتصری با بیان اینکه در سال های اخیر تغییر شرایط اکولوژیک و پیامدهای ناشی از آن در کنار سایر چالش های موجود، اکوسیستم های جنگلی به خصوص رویشگاه زاگرس را تحت تاثیر قرار داده است، تصریح کرد: اجرای طرح جنگلانه علاوه بر صیانت از منابع طبیعی و به ویژه عرصه های جنگلی موجب تقویت پوشش گیاهی، افزایش سطح فضای سبز و نیز جلوگیری از فرسایش خاک و حفاظت از منابع آبی خواهد شذ.

این مقام مسئول با اشاره به مشارکت مردمی در طرح مذکور، ابراز کرد: جنگل‌کاری علاوه بر نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از طبیعت موجب پیشگیری از تغییر کاربری ها و نیز احیای اراضی تخریب شده می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اظهار کرد: رویکرد سازمان جنگلها بحث توسعه "جنگل کاری مشارکتی" بوده است که اجرای این طرح علاوه بر افزایش ضریب پوشش گیاهی در سطح عرصه های جنگلی موجب معیشت اقتصادی برای جوامع محلی نیز خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید