Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل :

استان اردبیل یکی از شش استان برتر در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار

خلیل نیکشاد که در جلسه ارائه عملکرد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل که با شرکت رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل و مسئولین آب و خاک و مراکز خدمات جهاد کشاورزی تابعه سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: کشاورزی مادر اشتغال است و موفقیت دیگر بخش ها منجلمه تجارت و صادرات و سرمایه گذاری به این بخش وابسته است .

استان اردبیل یکی از شش استان برتر در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، خلیل نیکشاد که در جلسه ارائه عملکرد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل که  با شرکت رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل و مسئولین  آب و خاک و مراکز خدمات جهاد کشاورزی تابعه  سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: کشاورزی مادر اشتغال است و موفقیت دیگر بخش ها از جمله تجارت و صادرات و سرمایه گذاری به این بخش وابسته است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: در حال حاضر رویکرد وزارت جهاد کشاورزی بیشتر معطوف به  مباحث آب و خاک ، مکانیزاسیون ، صنایع تبدیلی و تکمیلی ، کشاورزی حفاظتی و تولید درفضای بسته است که به همین دلیل همه می بایست دست در دست هم دهند تا در این شرایط بحران اقتصادی و تحریم چرخهای اقتصادی کشور را به گردش در آوریم .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: در طی سالهای گذشته استان اردبیل از لحاظ اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار همواره دررتبه های 29 و 30 و 31 کشوری قرار داشت ولی درسایه سعی و احتمام بهره برداران و دست اندرکاران تولید در حال حاضر رتبه 6 کشوری را دارا هستیم به عبارت دیگر استان اردبیل جزو یکی از 6 استان  برتر کشوری در اجرای سامانه های نوین آبیاری تحت فشار است .

نیکشاد در ادامه سخنان خود افزود: استان اردبیل خیز بزرگی دربخش مکانیزاسیون کشاورزی نیز برداشته است به گونه ای که در با 185 درصد جذب اعتبارا ت مکانیزاسیون توانسته است علاوه صد درصد اعتبارات تخصیصی اعتبارات 6 استان دیگر را نیز به خود اختصاص دهد . استان اردبیل از لحاظ جذب اعتبارات ریالی رتبه اول کشوری را داراست .

در ادامه علی حسین احدی عالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل نیز در ادامه سخنان خود افزود: مطالعات فاز یک شبکه آبیاری روستاهای شیخ کلخوران و تازه کند شریف آباد و آقچه کند در سطح 3500 هکتار در دست اقدام است و مطالعه اراضی پایاب سد نئور شامل روستاهای خلیل آباد ، هیر ، دویل و  آراللوی بزرگ به پایان رسیده ودر دست اقدام جهت عقد قرار داد می باشد و مطالعه 1000 هکتاری آبیاری تحت فشار گورادل و 250 هکتاری گوزه تپراقی نیز در حال انجام است .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: تعداد پرونده هایی که از ابتدای سالجاری تا کنون با همکاری مراکز جهاد کشاورزی این مدیریت و همچنین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تهیه شده است 289 فقره را شامل می شود که مساحت 7174 هکتار را تحت پوشش قرار می دهد قطعا با اجرایی شدن این حجم از پروژه تحولات مهمی در عرصه استفاده بهینه از منابع آبی و کاهش هزینه و دست یابی به تولید روز افزون فراهم خواهد شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید