Iranian Agriculture News Agency

توان سه برابری آذربایجان شرقی در بخش شیلات

مدیرشیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی بدون لحاظ محدودیتهای موجود ، بیش از سه برابر توان تولیدی کنونی را داراست.

توان سه برابری آذربایجان شرقی در بخش شیلات

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، طی بازدید مدیرشیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به همراه مدیر وکارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان بناب از مزارع پرورش ماهی و پتانسیل های آبی موجود انجام گرفت، استعدادها و زمینه های رونق تولید در بخش شیلات و امور آبزیان مورد ارزیابی قرار گرفت.

قاسم جعفروند در حاشیه این بازدید گفت: استان آذربایجان شرقی قابلیت های بالقوه فراوانی در زمینه رشد و توسعه آبزی پروری دارد و با توجه به بررسی های کارشناسی پتانسیل آبزی پروری استان بدون لحاظ محدودیت های موجود در بخش تولید ماهیان پرورشی به بیش از سه برابر توان تولیدی کنونی را دارد.

وی افزود: در زمینه سایر آبزیان همچون پرورش آرتمیا ارومیانا در حاشیه دریاچه ارومیه، توسعه پرورش ماهیان زینتی و زالو در اکثر شهرستان ها و توسعه پرورش شاه میگو در شهرستان های جلفا و خدافرین پتانسیل های سرمایه گذاری خوبی فراهم می باشد که هم به رونق تولید و خودکفایی کمک شایانی خواهد نمود و هم اشتغالزایی مناسبی را به همراه دارد.

مدیرشیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان افزود: تلاش می کنیم در هر شهرستان بنا به توانایی ها و شرایط خاص جغرافیایی زمینه های سرمایه گذاری و توسعه آبزی پروری را شناسایی کنیم و در اختیار علاقمندان و سرمایه گذاران قرار دهیم بدین منظور طی بازدیدی که از مزارع پرورشی و برخی منابع آبی شهرستان داشتیم مقرر شد مطالعه و امکان سنجی مزارع کشاورزی موجود در حاشیه رود خانه ها در جهت توسعه شیلات و پرورش ماهی، آزادسازی بچه ماهی در سد روستای دوش، ماهیدار نمودن استخرهای ذخیره کشاورزی و پرورش آرتمیا در استخرهای معیشتی کشاورزی در دستور کار مسئولین شهرستان و با همکاری مدیریت شیلات استان قرار گیرد.

گفتنی است درانتهای این بازدید جهت فراهم نمودن زمینه های اشتغال و توسعه فرهنگ آبزی مصرفی در شهرستان برگزاری یک دوره مهارتی پرورش ماهیان زینتی و برگزاری یک دوره کلاس طبخ آبزیان به تصویب رسید.

شایان ذکر است شهرستان بناب با دارا بودن دو رودخانه فصلی ویک نهر دائمی و2520حلقه چاه کشاورزی دارای پرونه بهره بردار و4حلقه قنات و 9مورد استخر ذخیره کشاورزی و1000 هکتار اراضی لم یزرع کشاورزی دارای پناسیل های مناسبی برای پرورش آرتمیا وپرورش ماهی در استخرهای ذخیره کشاوری در کنار چاهها کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید