Iranian Agriculture News Agency

مقدسی:

اولین زنجیره تولید دام کشور با حمایت مهندس حجتی ایحاد شد

نایب رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: اولین زنجیره تولید دام کشور با حمایت‌های ایشان و با ظرفیت تولید ۳ هزار تن شیر خام در روز در تهران تاسیس شد.

اولین زنجیره تولید دام کشور با حمایت مهندس حجتی ایحاد شد

به گزارش خبرنگار ایانا، سید احمد مقدسی نایب رئیس انجمن صنفی گاوداران در آیین نکوداشت و تجلیل از خدمات مهندس محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی به نمایندگی از جامعه کشاورزی و دامپروری ضمن تقدیر از زحمات ایشان اظهار کرد: انتخاب مهندس حجتی برای مسئولیت خطیر و سرنوشت‌ساز وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۲ مدبرانه ترین انتخاب معمار دولت تدبیر و امید بود.

وی افزود: به بیان دیگر ایشان در اندک زمانی پس از قبول این مسئولیت در بحرانی ترین شرایط حاکم بر بخش کشاورزی و دامپروری، تدبیر و امید را به بخش کشاورزی بازگرداندند.

مقدسی خاطرنشان کرد: بررسی و ریشه شناسی بحران‌های دامنگیر در بخش کشاورزی و دامپروری که عقبه آن به پیش از مسئولیت ایشان در این وزارتخانه بر می گشت را با دیدگاه تولیدکنندگان سنجیدند تا اساس مشکل را بازشناسی و تحلیل کنند.

وی افزود: طرح‌های پیشنهادی عملی و راهگشا برای اصلاح عمده‌ترین نواقص ساختاری در زمینه زنجیره‌های تولید و عرضه محصولات کشاورزی و دامی کشور و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات که منجر به تنظیم بهینه و پایدار تولید و بازار این محصولات و بهبود موثر کسب و کارها شد، از اقدامات مدبرانه مهندس حجتی است.

نایب رئیس انجمن صنفی گاوداران عنوان کرد: با اینکه در ۴ سال اول وزارت ایشان، کارخانجات شیر ما را آزردند اما مهندس حجتی هیچگاه خسته نشد و ما را برای ایجاد زنجیره تولید دام تشویق کرد که اولین زنجیره تولید دام کشور با حمایت‌های ایشان و با ظرفیت تولید ۳ هزار تن شیر خام در روز در تهران تاسیس شد که فاز اول آن تا چند ماه دیگر بهره برداری می شود.

وی افزود: مهندس حجتی با مدیریت آب و افزایش بهره‌وری کشاورزی و دامپروری نه تنها کشور را از تولیدات در این بخش بی نیاز کرد بلکه از یک کشور وارد کننده به صادر کننده محصولات کشاورزی و دامی تبدیل شدیم که گندم یکی از این نمونه ها است.

مقدسی در پایان گفت: امیدواریم این میراث، با قدرت ادامه پیدا کند و از ظلم بزرگی که در حق ایشان شد واقعا متاسف هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید