Iranian Agriculture News Agency

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی:

باید از داده‌های تولید شده مراقبت شود

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی و مدرس دوره آموزشی دفاع سایبری، گفت: در استفاده از شبکه های مجازی حتی در شبکه های خارجی هم باید از داده های تولید شده مراقبت شود.

باید از داده‌های تولید شده مراقبت شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سرهنگ محسن محمودی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی دفاع سایبری که در اتاق جلسه سازمان انجام شد، ضمن بیان این مطلب افزود: اطلاع رسانی و ذکر اخبار لازمه هر جامعه پویا است، هر چه قدر بتوانیم اطلاعات خود را در محدوده داخلی و کشور حفظ و مراقبت کنیم خیلی بهتر از آن است که به دست بیگانگان و دشمنان بیافتد.

وی با یادآوری موضوع قتل در فضای مجازی، ادامه داد:  فاصله بسیار ظریفی بین نقد افراد و تخریب شخصیتی یک فرد وجود دارد، تخریب و ریختن آبروی افراد در فضای مجازی بطور غیرمستقیم عمل مجرمانه و قتل وی بحساب می آید.

سرهنگ محمودی گفت: استفاده از کانالهای ارتباطی و اینترنت حق همه اقشار جامعه است ولی در این خصوص نباید اصول اخلاقی و شرعی نادیده گرفته شود.

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: در ارتباطات اجتماعی و شخصی باید نیمه پر لیوان را دید و منصفانه قضاوت کرد، بزرگنمایی و سیاه نمایی کجی ها و سستی های اندکی که در هر جامعه می تواند وجود داشته باشد، دور از انصاف و کم لطفی است.

مدرس دوره آموزشی دفاع سایبری گفت: هنگام استفاده از اینترنت و شبکه های فضای مجازی باید سرویسهای امنیتی و مکانیزم‌های اینترنتی رعایت شود، تنظیمات امنیتی گوشی‌های همراه و شبکه های اجتماعی باید به کار برده شود.

وی با خاطرنشان ساختن مجدد این نکته که استفاده از کانالهای ارتباطی و اینترنت حق همه آحاد مردم است، افزود: در حد امکان از شبکه های داخلی استفاده شود، کشورهای عضو پنج چشم در صددند تا با سوء استفاده از اطلاعات و داده های کاربران در فضای مجازی زمینه های نفوذ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حکومتی در کشورهای هدف را فراهم کنند.

سرهنگ محمودی اظهار کرد: مدیرعامل گوگل در دادگاه لاحه به صراحت اقرار می کند که یکی از راههای اصلی درآمدزایی گوگل، فروش اطلاعات و داده های کاربران است، با عنایت به اصل حفظ حریم شخصی و امنیت بایستی از داده های خود در کانال‌های ارتباط اینترنتی مراقبت کنیم.

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه اکثر شبکه های فضای مجازی به دست صهیونیست ها تشکیل شده و مدیریت می شوند، اظهارکرد: بایستی به جوانان و متخصصین داخلی خود اعتماد کنیم و راه پیشرفت و ترقی در ارتباطات مجازی و بین المللی را به دست دانشمندان و کارشناسان کشور خود بپیمائیم تا بتوانیم قابلیت مقاومت و محافظت از زیرساخت های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و سایر موارد را در برابر دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی در خود ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید