Iranian Agriculture News Agency

در برنامه آموزشی تأکید شد

توسعه اشتغال خانگی برای زنان روستایی و عشایری در شهرستان بناب

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب از برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با ایجاد و توسعه اشتغالات خانگی برای زنان روستائی و عشایری در این شهرستان خبر داد.

توسعه اشتغال خانگی برای زنان روستایی و عشایری در شهرستان بناب

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس روح الله خیری، ضمن بیان این مطلب افزود: اشتغال زنان با توانمندی و توانمندسازی آنان عجین شده بطوریکه توانمندی های آنان، پیش نیازی برای ورود به یک کسب و کار محسوب می گردد و در عین حال اشتغال و کسب و کار آنان، راهکاری موثر جهت توانمندسازی این قشر محسوب می‌شود و بعبارتی، خود اشتغالی زنان به توانمندسازی اقتصادی آنان انجامیده و از آسیب پذیری آنان می کاهد.

وی، گفت: بنابراین توانمند سازی زنان روستایی و عشایری از طریق راهکارهای حمایتی، زمینه را برای بهبود کیفیت زندگی این قشر از جامعه فراهم می سازد. در این راستا و با هدف توانمندسازی زنان روستایی و عشایری، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بناب به برگزاری کارگاههای آموزشی آشنایی با ایجاد و توسعه اشتغالات خانگی برای زنان روستایی و عشایری اقدام کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب گفت: همچنین استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینههای کار خانوادگی، از دیگر مزایای مشاغل خانگی می باشد بطویکه در کسب و کارهای خانگی امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیر رسمی به شیوه استاد-شاگردی بین اعضای خانواده نیز وجود دارد.

مهندس خیری افزود: همچنین باعث توسعه فرهنگ کار در خانواده شده و در عین حال که فرزندان از حضور مادر خود در منزل احساس امنیت می کنند، اهمیت کسب و کار را از نزدیک یاد می گیرند به گونه ای که فرد با هزینه بسیار اندک می تواند برای تغییر و بهبود کارش قدم بردارد.

گفتنی است در این کارگاهها، کارشناس مسئول طرح و برنامه مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بناب سرکار خانم حاجی صمدی، ضمن تعریف مشاغل خانگی به مزایای آن اشاره کرده و بیان نمود که با روی آوردن به مشاغل خانگی می توان در کنار خانواده و همراه با مراقبت از فرزندان در محیط آرام، راحت و امن خانه مشغول به کار و کسب درآمد شد.        

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید