Iranian Agriculture News Agency

معاون اول رییس جمهور:

خودکفایی در تولید گندم و تامین امنیت غذایی جزو افتخارات کشور است

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر کارنامه درخشان دولت در شش سال گذشته، گفت: عملکرد این دولت قابل مقایسه با هیچ دولتی در سال‌های گذشته نیست و ما دستاورد‌های بیشماری در حوزه کشاورزی، نفت و گاز و تامین منابع برق و آب داشته ایم.

خودکفایی در تولید گندم و تامین امنیت غذایی جزو افتخارات کشور است

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر جهانگیری پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم نکوداشت و تجلیل از خدمات مهندس محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش ظرفیت، بهره وری و تراز ارزآوری در زیر مجموعه های وزارت جهاد کشاورزی، اظهار داشت: با توجه به حساسیت های موجود در تامین امنیت غذایی کشور طرح های بزرگی در غرب کشور و استان هایی نظیر خوزستان و سیستان و بلوچستان به اجرا در آمد که نتیجه آن افزایش میزان تولید گندم بود که قطعا جزو افتخارات کشور است.

وی با بیان فعالیت های مدیریتی مهندس حجتی از ابتدای انقلاب تاکنون،‌ به سابقه آشنایی و همکاری خود با وزیر سابق جهاد کشاورزی در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: مهندس حجتی به عنوان یکی از مدیران پرورش یافته در انقلاب اسلامی مدیری توانا،‌ پاکدست و ارزشمند است و همه او را شخصی اخلاق مدار،‌ مردمی و مورد اعتماد می دانند که دل درگرو خدمت به کشور دارد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و نیروهای با سابقه انقلاب درباره شخصیت مهندس حجتی، تصریح کرد: کنار رفتن وی از مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی موجب تاسف و ضایعه بزرگی برای دولت بود و همه مقامات تراز اول کشور از اینکه در این مقطع کار به استعفا کشیده شد، متاسف شدند.

دکتر جهانگیری حضور بی سابقه مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان بخش خصوصی در مراسم تجلیل از خدمات مهندس حجتی را یادآور شد و گفت: آقای حجتی هیچگاه در دوره مسئولیتش خود را از روستاییان جدا نکرد و از ابتدای انقلاب با تشخیص درست مسایل برای آبادانی روستاها و رفع محرومیت، خدمت به این بخش از جامعه را که از همه امکانات زیرساختی و رفاهی محروم بودند در پیش گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتقادات ناروای برخی رسانه ها به مدیران کشور و برداشت نادرست از سخنان مسئولان،‌ گفت: برخی در صدد هستند به جامعه بقبولانند که مدیران کشور بی کفایت هستند در حالیکه در بخش نفت و گاز کارهای بزرگی انجام شده که فقط یک نمونه آن گازرسانی به روستاهاست که تعداد روستاهای گاز رسانی شده بیشتر از تمام روستاهای گازرسانی شده در سالهای پس از انقلاب است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در بخش آب بی سابقه ترین منابع به میزان هشت میلیارد دلار برای غرب کشور و تکمیل سدهای نیمه تمام و ایجاد شبکه آبیاری اختصاص یافت، ادامه داد: این دستاوردها در مقطعی بوده که میزان منابع مالی ورودی به سیستم همانند سالهای پیش از آن صد میلیارد دلار نبوده است و باید نسبت به مواضع کسانی که از واقعیت کاهش فروش نفت مطلع هستند تاسف خورد زیرا طوری سخن می گویند که گویی هیچ تفاوتی در شرایط اقتصادی کشور ایجاد نشده است.

دکتر جهانگیری افزود: بر اساس قانون 14 و نیم درصد از میزان فروش نفت به وزارت نفت برای تامین هزینه های مختلف این وزارتخانه در بخش های مختلف نظیر اکتشاف اختصاص می یابد اما باید این معادله را در نظر گرفت که تفاوت این رقم در درآمد یکصد میلیارد دلار و در درآمد چند ده میلیارد دلار چقدر می شود،‌ آن وقت به قضاوت عملکرد یک دستگاه پرداخت.

وی در خاتمه با آرزوی صحت و سلامتی برای مهندس حجتی و خانواده وی،‌ ابزار امیدواری کرد؛‌ روش و منش او در خدمت هرچه بیشتر به مردم در همه نهادها تداوم یابد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید