Iranian Agriculture News Agency

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

رشد پایدار و تقویت امنیت غذایی از توفیقات بخش کشاورزی در شش سال اخیر

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی در شش سال اخیر توفیقات انکارناپذیری داشته و از جمله توفیقاتی که در این مدت رخ داد، رشد پایدار و مستمر و تقویت امنیت غذایی است که بسیار اهمیت دارد.

رشد پایدار و تقویت امنیت غذایی از توفیقات بخش کشاورزی در شش سال اخیر

به گزارش خبرنگار ایانا، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در آیین نکوداشت و تجلیل از خدمات مهندس محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی اظهار کرد: ما در وزارت جهاد کشاورزی بسیار ناراحتیم که بخش کشاورزی مهندس حجتی را از دست داد و عمیقا متاسفیم.

وی افزود: بخش کشاورزی روی ریل خوبی قرار گرفته بود و در آینده هم با حمایت دولتمردان و مجلس و همت کشاورزان بیش از پیش قوام خواهد یافت.

کشاورز در رابطه با زمان آشنایی خود با مهندس حجتی خاطرنشان کرد: من با مهندس حجتی در دهه ۶۰ آشنا شدم و پس از آن هم توسط واسطه ای از ایشان اطلاع داشتم تا زمانی که از وزارت راه به بخش جهاد کشاورزی پیوستند و از سال ۷۹ تا ۸۴ وزیر جهاد کشاورزی شدند.

وی افزود: پس از سر کار آمدن دولت تدبیر و امید من مجدداً به ایشان پیوستم و توفیق حضور در کنار مهندس حجتی را داشتم و همیشه به ایشان می‌گفتم «عمر خدمت بسیار کوتاه است و ما فرصت زیادی برای حل مشکلات نداریم».

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بخش کشاورزی در شش سال اخیر توفیقات انکارناپذیری داشته و  از جمله توفیقاتی که در این مدت رخ داد، رشد پایدار و مستمر و تقویت امنیت غذایی است که بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: ایشان با محاسبات مشخص تمام بخش را کنترل می‌کرد و تحت تاثیر افراد قرار نمی گرفت و بسیار پایبند به تولید داخل بود و به خاطر این موضوع هزینه بسیاری داد.

کشاورز گفت: تمام همّ و غمّ مهندس حجتی حمایت از تولید داخل بود و ایشان هیچ وقت از وضع موجود راضی نبود و ما را وادار می کرد تا به سمت جلو پیش برویم و به آینده بیاندیشیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با اهمیت مشکلات کشاورزان برای مهندس حجتی خاطرنشان کرد: دغدغه دائمی ایشان، کشاورزان و مشکلات تولیدکنندگان بود و به دنبال روان سازی و تسهیل مقررات برای آنها بود.

وی افزود: من از ایشان درس سعه صدر گرفتم و امیدوارم ایشان کماکان به بخش کشاورزی کمک کنند، بخش کشاورزی به چنین انسان وارسته‌ای نیاز دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید