Iranian Agriculture News Agency

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد

73 درصد پیشرفت فیزیکی در اجرای پروژه‌های آبخیزداری

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری در دوازدهمین نشست هماهنگی پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری از محل صندوق توسعه ملی اظهارداشت: هم اکنون اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری، بیش از 73 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

73 درصد پیشرفت فیزیکی در اجرای پروژه‌های آبخیزداری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، علی محمد محمدی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری در دوازدهمین نشست هماهنگی پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری از محل صندوق توسعه ملی اظهارداشت: هم اکنون اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری، بیش از 73 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه ها اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در شهرستان های 10 گانه استان تخصیص یافته است.
وی اضافه کرد: امسال پروژه های آبخیزداری در 45 حوزه آبخیز استان چهارمحال و بختیاری در قالب اقدامات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی به همراه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و اقدامات حفاظتی و فعالیت های آموزشی، ترویجی و مستندسازی در حال انجام می باشد.
وی به اثربخشی فعالیت های آبخیزداری اشاره کرد و افزود: هدف اصلی اجرای پروژه های آبخیزداری کنترل سیل و کاهش فرسایش خاک است که با این اقدامات شاهد تقویت سفره های آب زیرزمینی و بهبود وضعیت پوشش گیاهی نیز خواهیم بود.
محمدی تأکید کرد: سازه های احداث شده توانست سیلاب هایی را که در پی بارش های ابتدای امسال به وقوع پیوست را کنترل و از بروز بسیاری از خسارت های جانی و مالی ممانعت به عمل آورد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید