Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین :

5 ایستگاه تحقیقاتی دراستان قزوین فعالیت دارند

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین گفت: در حال حاضر پنج ایستگاه تحقیقاتی در استان فعالیت دارند .

5 ایستگاه تحقیقاتی دراستان قزوین فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، بابک قرالی با اعلام این خبر افزود: این ایستگاه در زمینه‌های مختلف بخش کشاورزی فعال هستند که که یکی از آنها  در زمینه محصول زیتون و در ایستگاه طارم سفلی قرار دارد.

وی اظهار کرد: یک ایستگاه پسته در روستای یزبر ، ایستگاه تحقیقاتی زراعی مرکز تحقیقات قزوین در اسماعیل آباد و یک ایستگاه تحقیقات دامپروری نیز در سگزآباد بویین زهرا قرار دارد .

به گفته قرالی؛ ایستگاه تحقیقاتی گیاهان دارویی این مرکز نیر  در الموت واقع شده است.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین  اضافه کرد: این مرکز با برخورداری از امکاناتی چون ایستگاه های مختلف تحقیقاتی در بخش زراعی، باغی و دامی، آزمایشگاه های تخصصی، گلخانه های تحقیقاتی و آموزشی، مزارع الگویی، هرباریوم گیاهان، کتابخانه با بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب تخصصی و با برگزاری دوره های آموزشی در کنار فعالیت های تحقیقی و پژوهشی تلاش دارد تا به تولید علم و پژوهش در بخش کشاورزی بپردازد و یافته های خود را برای توسعه و رشد این بخش در اختیار بهره برداران یا همان کشاورزان قرار دهد.

وی  کم کردن استفاده از سموم در اراضی باغی و زراعی، کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی، تولید بذور با کیفیت و مقاوم، کمک به تولید محصولات فناورانه و مورد نیاز در بخش کشاورزی از طریق مرکز رشد مستقر در مرکز  را از جمله اهداف مهمی است که آنها را با جدیت دنبال  کرد .

قرالی گفت :همچنین یکی از رسالت های اصلی مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی ارایه آموزش های مورد نیاز به جامعه هدف از جمله متخصصان، کارکنان و بهره برداران (کشاورزان) است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید