Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل شیلات هرمزگان از آینده نزدیک خبر داد:

بهره‌برداری از 50 هزار هکتار از زمین‌های لم‌یزرع در پرورش میگو

مدیر کل شیلات هرمزگان در مراسم روز مزرعه در سالن اجتماعات پژوهشکده اکولوژی و خلیج فارس دریای عمان گفت: تلاش برای پایداری صنعت میگو از وظایف اصلی همه پرورش دهنده هاست .

بهره‌برداری از 50 هزار هکتار از زمین‌های لم‌یزرع در پرورش میگو

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، محسن یکتاپور با بیان اینکه در حال حاضر هشت هزار هکتار مزرعه زیر کشت داریم گفت: امید است در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از 50 هزار هکتار از زمین‌های لم‌یزرع در پرورش میگو باشیم.

وی با اشاره به سیاست‌های سازمان جهانی فائو در عرصه آبزی پروری افزود: با حمایت های سازمان شیلات ایران و استاندار ی هرمزگان در تلاش هستیم سهم آبزی پروری هرمزگان را در تولید آبزیان افزایش دهیم .

یکتاپور تصریح کرد:در حال حاضر شیلات در سه محور پرورش میگو ، پرورش ماهی در دریا و پرورش سایر آبزیان در حال فعالیت است که خوشبختانه توانسته در هرسه محور به جایگاهی درخور و مطلوب دست یابد.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: در تلاش هستیم تا مشکلات و موانع موجود بر سر راه واردات مولد و لارو میگو عاری از بیماری SPF مرتفع شود.

گفتنی است؛ این مراسم 25 آذرماه جاری در پژوهشکده اکولوژی و خلیج فارس دریای عمان با حضور جمعی از مسئولان استانی و با همکاری شیلات هرمزگان برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید