Iranian Agriculture News Agency

مویدی اعلام کرد:

نقش پژوهشگر مروجان ارشد و محققان معین در نظام نوین ترویج

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: پژوهشگر مروجان ارشد و محققان معین به‌صورت نظام‌مند در برنامه نظام نوین ترویج به بسیاری از سؤالات در بدنه وزارت جهاد کشاورزی و در عرصه پاسخ خواهند داد.

نقش پژوهشگر مروجان ارشد و محققان معین در نظام نوین ترویج

به گزارش خبرنگار ایانا، علی اکبر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در گردهمایی پژوهشگر مروجان ارشد که به مناسبت هفته پژوهش که با شعار «پژوهشگر مروج ارشد، مهم‌ترین رکن شبکه دانش کشاورزی» در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: 100 نفر پژوهشگر مروج ارشد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در پنج کارگروه تخصصی انتخاب‌شده‌است.

وی افزود: کارگروه‌های تخصصی در بخش زراعت، باغبانی، آب و سامانه‌های آبباری، دام، طیور و آبزیان و منابع طبیعی و آبخیزداری، تدوین برنامه عملیاتی دو سالانه را در دستور کار دارند. 

مویدی بابیان اینکه مهارت حل مسئله، تفکر نقادانه و خلاقیت باید در محققان وجود داشته باشد، افزود: این مهارت‌ها سبب خواهد شد تا حضور تحقیقات در عرصه چشمگیر باشد.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه وجود پژوهشگر مروجان ارشد و محققان معین به‌صورت نظام‌مند در برنامه نظام نوین ترویج به بسیاری از سؤالات در بدنه وزارت جهاد کشاورزی و در عرصه پاسخ خواهند داد، اذعان داشت: بسیاری از مشکلات که به‌صورت تخصصی - موضوعی در حوزه‌ی کشاورزی وجود دارد به خاطر عدم حضور افراد فرهیخته و باتجربه است که محققین می‌توانند در این زمینه بسیار مؤثر باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید