Iranian Agriculture News Agency

6.75 هکتار از اراضی دولتی در خراسان شمالی پس گرفته شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با صدور رای هیت نظارت ماده ۳۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، تعداد هفت پرونده به مساحت 6.75 هکتار از اراضی دولتی این استان پس گرفته شد.

6.75 هکتار از اراضی دولتی در خراسان شمالی پس گرفته شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با صدور رای هیت نظارت ماده ۳۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع،تعداد هفت پرونده به مساحت 6/75 هکتار از اراضی دولتی این استان پس گرفته شد.

محمدباقر منتظری گفت: از ابتدای سال جاری جلسات متعددی با حضور اعضاء هیت نظارت ماده 33 تشکیل و پس از بررسی، آرای لازم صادر گردید.

وی افزود:در صورت قطعیت رای توسط دیوان عدالت اداری و یا عدم اعتراض توسط مجریان طرحها در مهلت قانونی سه ماه، این اراضی بر اساس ظوابط و دستور العمل های واگذاری به متقاضیان جدید واگذار خواهد شد.

منتظری ادامه داد:این زمینها مربوط به پرونده های مجریان طرحهای کشاورزی و غیر کشاورزی میباشد که اراضی ملی را در اختیار دارندو مستاجر میباشند.

وی افزود: این افراد به دلایل گوناگون از جمله تعلل،تخلف تغییر طرح و یا عدم پیشرفت فیزیکی مناسب طرح نتوانستند به تعهدات خود پایبند باشند.

منتظری افزود: از ابتدای سال جاری توسط دبیرخانه هیات تعداد 45مورد اخطاریه جهت پرداخت اجور معوق و یا تمدید قرارداد و تکمیل طرح صادر و به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانها جهت ابلاغ به مجریان طرحها ارسال شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: گروهی متشکل از سه نفر کارشناسان ذیصلاح منتخب هیأت نظارت در شهرستان که به منظور بازدید و تهیه گزارش فنی و اجرایی از اراضی واگذار شده در چارچوب وظایف٬ انتخاب و حکم آنها توسط رییس هیأت نظارت استان (رییس سازمان جهاد کشاورزی) صادر می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید