Iranian Agriculture News Agency

خاوازی اعلام کرد:

پژوهش و فن‌آوری پیامد محور، ضامن رونق تولید و امنیت غذایی

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، شعار امسال هفته پژوهش را "پژوهش و فن‌آوری پیامد محور، ضامن رونق تولید و امنیت غذایی" اعلام کرد و افزود: این پژوهش و فناوری پیامد محور، پیش نیازهایی دارد که یکی از آنها تقاضا محوری است و باید سعی کنیم در این راستا پیش برویم.

پژوهش و فن‌آوری پیامد محور، ضامن رونق تولید و امنیت غذایی

به گزارش خبرنگار ایانا، کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در مراسم تجلیل از برگزیدگان علمی و اثرگذار بخش کشاورزی و منابع طبیعی که به مناسبت هفته پژوهش در سالن فجر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: مسئولین بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی بسیار جدی تر از هر زمان دیگری اثرگذار هستند و باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: شعار امسال هفته پژوهش "پژوهش و فن‌آوری پیامد محور، ضامن رونق تولید و امنیت غذایی" است.

خاوازی ادامه داد: این پژوهش و فناوری پیامد محور، پیش نیازهایی دارد که یکی از آنها تقاضا محوری است و باید سعی کنیم در این راستا پیش برویم.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در رابطه با نحوه داوری نمونه های معرفی شده به این سازمان، گفت: برای اولین بار در این بخش، ابتکار عمل به خرج دادیم و آثار پس از معرفی بلافاصله در اختیار دانشگاهیان قرار گرفت و پس از آن برای داوری به معاونین ارسال شد.

وی افزود: از اقدامات پیامدمحور امسال این بود که ما هفته پژوهش را با سهمیه بندی آغاز کردیم و برای هر بخش دو یا سه پرونده، سهمیه ارسال کردیم.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: امسال هیچ مدیری را به عنوان پژوهشگر برتر معرفی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری ایده بازار گفت: خرداد ماه امسال برگزاری ایده بازار را شروع کردیم که ۳۰۰ ایده جدید مورد ارزیابی قرار گرفت و ۲۶ ایده توسط صاحبان سرمایه، انجمن ها و اتحادیه ها انتخاب شد و پس از دو ماه آموزش، ۱۰ ایده انتخاب شده و در اختیار بنگاه های اقتصادی قرار گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید