Iranian Agriculture News Agency

طلایی خبر داد:

اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری از اسفندماه سال جاری

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی از اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در این وزارت از اسفندماه سال جاری خبر داد.

اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری از اسفندماه سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا، محمدرضا طلایی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی امروز با اصحاب رسانه در رابطه با اجرای فصل دهم قانون بودجه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: سیاست اصلی وزارتخانه بر این اساس بود که از دو سال گذشته، حقّی که خواسته به حق همکاران ما است، پیگیری و دریافت شود.

وی افزود: مکاتبات و راهکارهای زیادی ارائه شد اما متاسفانه تقریباً هیچ کدام اجرایی نشد، آخرین پیشنهاد ما استفاده از ظرفیت‌های خود وزارتخانه برای اجرای این قانون بود که در آخرین جلسه‌ای که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم، مقرر شد سال ۹۹ این طرح اجرایی شود و پیشنهاد ما مورد قبول قرار گرفت اما آخرین تصمیم بر این شد که یک ردیف قانونی در بودجه آورده شود که از محل فروش املاک مازاد حق همکاران داده شود تا بتوانیم فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را اجرا کنیم.

طلایی اذعان کرد: طبق دستور مهندس کشاورز ما این کار را از اسفندماه شروع می‌کنیم و  بعد از تصویب بودجه اجرایی خواهد شد که رقم آن قابل توجه است.

پیشنهاد خرید تضمینی گوشت دام برای جلوگیری از زیان دامداران

در ادامه این نشست مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با انباشت دام و ایجاد بیماری تصریح کرد: در رابطه با انباشت دام گوساله پرواری وزارت جهاد کشاورزی پیگیری های بسیاری را انجام داده تا با روش های مختلف از ضرر زیان دامداران جلوگیری شود.

وی افزود: یکی از این راهکارها کاهش واردات و یا خرید تضمینی گوشت دام است. رضایی تاکید کرد: طرح های ما آماده شده و به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده که در حال رایزنی هستیم تا یکی از این موارد را انتخاب کنند، اگر دامداران حمایت نشوند ۸ تا ۱۰ ماه بعد دچار کاهش تولید خواهیم شد و موج دوم گرانی ها ایجاد می شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با ایجاد بیماری ها گفت: بیماری های دام و طیور همیشه وجود دارد و احتمال دارد اگر انباشت دام ادامه پیدا کند و تراکم جمعیت بالا برود این بیماری شیوع پیدا کند اما در حال حاضر چنین بیماری به ما گزارش نشده است.

نقش توسعه روش های نوین آبیاری در افزایش راندمان و بهره وری آب

در ادامه این نشست، علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با توسعه آبیاری تحت فشار گفت: ما در وزارت جهاد کشاورزی به دنبال توسعه سطح زیر کشت نیستیم، کشور تاب آوری توسعه افقی را ندارد بنابر این ما به دنبال توسعه عمودی یا همان بهره‌وری آب هستیم.

وی تصریح کرد: در جلسات متعددی که با افراد صاحب نظر داشتیم و در اتاق بازرگانی هم در همین زمینه بحث کردیم، دلایل کارشناسی بسیاری وجود دارد که توسعه روش های نوین آبیاری در راندمان و بهره وری آب نقش بسیار بالایی دارد، ما هم اعتقاد داریم این روش ها نباید به توسعه سطح زیر کشت منجر شود و تلاش‌مان هم همین است.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:  عوامل بهره‌وری اعم از آب، خاک، به زراعی و به نژادی در سند بهره‌وری امضا شده بین وزارت جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی ایران وجود دارد و کمیته راهبردی برای آن تعیین شده تا بتوانیم آن را در استان ها با رویکرد مسائل بهره‌ور مرتبط با آب پیگیری کنیم.

توسعه گلخانه ها سیاست خدشه ناپذیر وزارت جهاد کشاورزی

در ادامه این نشست محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با توسعه گلخانه ها اظهار کرد: طبق هدف گذاری مهندس حجتی در سال جاری میزان گلخانه ها باید به ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار برسد که در این خصوص صنایع آمادگی کامل دارند و بسیاری از سازه ها قابلیت و توان صادراتی دارند.

وی افزود: برای احداث گلخانه ها نیاز به تسهیلات داریم که در بند الف تبصره ۱۸ بودجه سال آینده، اولویت اختصاص تسهیلات با بخش گلخانه است.

طهماسبی تاکید کرد: همان طور که مهندس کشاورز تاکید کردند، توسعه گلخانه ها سیاست خدشه ناپذیر وزارت جهاد کشاورزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید