Iranian Agriculture News Agency

دو اقدام جدی در سال جاری مورد تأکید قرار گرفت؛

تثبیت مالکیت اراضی ملی و اجرای احکام صادره از مراجع قضائی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در جمع مدیران این اداره کل گفت: نیروهای منابع طبیعی به عنوان حافظان بیت المال و نگهبانان اراضی ملی وظیفه خطیر و مهمی را عهده دار هستند که با توجه به حساسیت و پیچیدگی های خاصی که در منابع طبیعی وجود دارد کارها باید با دقت و نظارت کامل انجام شود.

تثبیت مالکیت اراضی ملی و اجرای احکام صادره از مراجع قضائی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، احمد طاهری با بیان این مطلب خطاب به مدیران و مسئولان ستادی و شهرستانی این اداره کل افزود: در کنار حفاظت مقتدرانه و هوشمندانه از اراضی ملی که وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی است، اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی و اجرای کامل احکام صادره از مراجع قضائی مبنی بر رفع تصرفات باید به طور جدی در دستور کار مسئولان قرار داشته باشد.

وی درباره اهمیت اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ابراز کرد: از آنجائی که با اجرای این طرح حدود اراضی ملی و مستثنیات اشخاص مشخص شده و با صدور اسناد تک برگ کاداستری مالکیت دولت بر این اراضی تثبیت می شود، اجرای این طرح از اهمیت خاصی برخوردار است و در حال حاضر به طور جدی در سطح استان تهران در حال پیگیری و انجام می باشد.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران با اشاره به اینکه اقدامات حفاظتی باید با رویکرد پیشگیرانه انجام شود اظهار داشت: برای تحقق این اقدام ضرورت ایجاب می کند تا نیروهای منابع طبیعی حضور پررنگی در عرصه ها داشته باشند و با نظارت و پایش مستمر موجبات جلوگیری از هرگونه تخلف و تصرف به عرصه های ملی را فراهم کنند.

طاهری با بیان اینکه مصمم هستیم تا پایان سال جاری تمامی احکام صادره از سوی مراجع قضائی در استان تهران را به مرحله اجرا درآوریم تصریح کرد: سعی شود برای اجرای احکام از دستگاه های دیگر هم کمک گرفته شود و مستندسازی به همراه نصب تابلو در نقاطی که اجرای حکم و رفع تصرف صورت می گیرد انجام شود.

وی موفقیت کارها را در گرو داشتن همدلی و روحیه جهادی دانست و خاطر نشان کرد: اگر ما در انجام امور با ایمان و باور قلبی و داشتن همدلی، روحیه جهادی و تعامل با سایر همکاران و دستگاه های ذی ربط اقدام کنیم موفقیت حتمی خواهد بود.

در پایان این نشست برخی از مسئولان مسائل و مشکلات پیش روی اقدامات اجرایی را بیان کردند و لوح تقدیر نماینده مردم شهرستان های رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی به عنوان حسن مسعودی سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان های شهریار، رباط کریم، بهارستان، اسلامشهر و قدس به خاطر تلاش و پیگیری های انجام شده در امر حفاظت از اراضی ملی توسط مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به وی اهداء شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید